MotoNews.pl

Nissan GT-R Track Edition 2014 wzbogaca amerykańską ofertę

12 lutego 2013

Marka, model | ,
Nissan GT-R Track 19

Nissan GT-R Track Edition 2014 prezentuje się właśnie po raz pierwszy Amerykanom podczas Chicago Auto Show. Trzeci po GT-R Premium i GT-R Black Edition, najbardziej luksusowy wariant w gamie GT-R ma jeszcze bardziej zbliżyć supersamochód Nissana do ideału pojazdu wyczynowego.

Track Edition wyróżnia się specjalnymi, sztywniejszymi ustawieniami zawieszenia, zmodyfikowanym systemem chłodzenia hamulców, przednim spojlerem z otworami wentylacyjnymi z włókna węglowego i tkaninową matą zastępującą tylną kanapę. Jego produkcja na rynek amerykański zostanie ograniczona do 150 egzemplarzy, a do sprzedaży w USA wejdzie w maju tego roku.

Zmiany w zawieszeniu Nissana GT-R Track Edition objęły zastosowanie amortyzatorów Bilstein DampTronic z elektroniczną regulacją siły tłumienia oraz sztywniejszych sprężyn. Ustawienia doprecyzowano podczas testów na torze Nürburgring, kiedy to za kierownicą GT-Ra zasiadał Toshio Suzuki. W ten sposób dopracowano także system chłodzenia przednich i tylnych tarcz hamulcowych.

Standardowy silnik GT-Ra w najnowszej odsłonie generuje 545 KM mocy i maksymalny moment obrotowy 628 Nm. Wspiera go zaawansowana, 6-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia sekwencyjna. GT-R ma także asystenta ruszania na wzniesieniu i zaawansowany napęd na wszystkie koła ATTESA ER-TS.

We wnętrzu Nissan GT-R Track Edition wyróżnia się skórzaną tapicerką foteli z niebieskimi wykończeniami. Oprócz tego znajdziemy tam standardowy, duży, zamontowany centralnie obrotomierz, sporą konsolę środkową w metalowej ramie z ergonomicznie zaprojektowaną dźwignią zmiany biegów, czerwony guzik uruchamiający silnik i wykończenia z włókna węglowego. Centralną częścią deski rozdzielczej jest wielofunkcyjny wyświetlacz inspirowany grami wideo. Czas spędzany w kabinie umila też system audio marki Bose z 11 głośnikami.

Z zewnątrz Nissan GT-R Track Edition wyróżnia się lekkim spojlerem tylnym wykonanym ręcznie z włókna węglowego i czarnymi, 6-ramiennymi obręczami RAYS, na których zamontowano wyczynowe ogumienie Dunlop® SP Sport Maxx GT 600 DSST CTT.

Zdjęcia: Nissan, opracowanie: BM