Nowy program tuningowy dla Lamborghini Gallardo Super Trofeo Stradale nosi nazwę STS-700, a przygotowała go firma RENM Performance. Modyfikacje obejmują zarówno wygląd, jak i techniczne komponenty pojazdu.
Reprezentant włoskiej myśli motoryzacyjnej zyskał nowy zestaw komponentów nadwoziowych z włókna węglowego, które pozwoliły zmniejszyć masę samochodu oraz współczynnik oporu powietrza charakteryzujący i tak już bardzo aerodynamiczne Gallardo Super Trofeo Stradale. Przy okazji zwiększono siłę docisku osi do podłoża oraz poprawiono ogólną charakterystykę aerodynamiczną nadwozia.
Wnętrze Lamborghini Gallardo STS-700 kryje wyścigowe fotele obite Alcantarą, nowe manetki do zmiany biegów, klatkę zabezpieczającą, gaśnicę i wyścigowe uprzęże. Nie bez powodu, ponieważ zmodyfikowane Lambo ma do zaoferowania lepsze osiągi.
Dzięki zastosowaniu nowych korbowodów, wałów rozrządczych i tłoków fabryczna jednostka napędowa V10 generuje teraz 700 KM mocy dostępne od 8500 obr./min. Oprócz tego panowie z RENM Performance wymienili standardowy układ wydechowy na nowy, tytanowy z systemem przepustnic, zmienili ustawienie zawieszenia i pozbyli się seryjnych tarcz hamulcowych zastępujące je ceramicznymi komponentami. Zawieszenie wzbogaciło się też o kilka nowych elementów, np. amortyzatory marki Ohlins o regulowanej wysokości, czy regulowany stabilizator poprzeczny.
Po tej dość kompleksowej kuracji Lamborghini Gallardo przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 3,2 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 330 km/h. Dla porównania: fabryczne Super Trofeo Stradale potrzebuje 3,4 sekundy, by wykonać sprint od 0 do 100 km/h, a jego prędkość maksymalna to 320 km/h.