Seria 60 Volvo doczekała się nowej odsłony prezentującej skandynawski design w jego najlepszej formie. Volvo S60, V60 i XC60 zyskały nowy wygląd nadwozi i wnętrz. W kabinie znalazło się wiele ciekawych szczegółów, takich jak wykończenia z drewna i skóry, wygodne fotele lub opcjonalne sportowe siedziska. Patrząc na Volvo z rodziny 60 nie zauważyły już dysz dozujących środek myjący na przednią szybę, ponieważ przesunięto je pod krawędź maski silnika. Usunięto chromowaną listwę wokół atrapy chłodnicy i zamontowano na niej większą plakietkę marki. Nowe są także końcówki rur wydechowych. Gama dostępnych obręczy z lekkich stopów uległa poszerzeniu.
Volvo S60
Dynamiczne Volvo S60 ma nową przednią część nadwozia; podkreślono także horyzontalne linie biegnące z przodu i tyłu auta. Poza tym poszerzono atrapę chłodnicy, zamontowano nowe światła do jazdy dziennej iświatła tylne z diodami LED. Oferta wykończeń wnętrza kabiny obejmuje teraz tapicerkę w nowych kolorach, nowe aplikacje drewniane, nowe podsufitki i metalowe wykończenia wokół otworów wentylacyjnych.
Nabywcy nowego Volvo S60 będą mogli wybrać jedno z czterech ustawień zawieszenia: Touring, Dynamic, Four-C z tłumieniem adaptacyjnym lub obniżone zawieszenie sportowe Lower Sport Chassis, poprzednio dostępne tylko w wersji R-Design.
Volvo V60
W nowej odsłonie sportowego sedana również podkreślono poziome linie nadwozia. Model jest dostępny w tych samych ustawieniach zawieszenia, co S60. Volvo V60 wyróżnia inteligentny system foteli. Tylne można złożyć w podziale 40/20.40 zwiększając bazową pojemność bagażnika wynoszącą 430 l.
Volvo V60 jest również dostępne w wersji Plug-In Hybrid emitującej zaledwie 48 g CO2/km. Przednie koła tego modelu napędza 5-cylindrowy, 2,4-litrowy turbodiesel o mocy 215 KM i maksymalnym momencie obrotowym 440 Nm współpracujący z 6-biegową przekładnią automatyczną. O tylną oś dba silnik elektryczny o mocy 70 KM i maksymalnym momencie obrotowym 200 Nm zasilany przez baterię litowo-jonową 11,2 kWh.
Volvo XC60
Nadwozie najlepiej sprzedającego się modelu Volvo nabrało bardziej miejskiego stylu. Maska silnika ma nowy kształt i podkreśla szerokość auta. We wnętrzu znajdziemy nowe wykończenia z drewna i metalu, nową podsufitkę i nowe obicia słupków B.
Do wyposażenia standardowego Volvo XC60 należeć będzie teraz układ kontroli trakcji na zakrętach Corner Traction Control, który pozwala uniknąć podsterowności odpowiednio przyhamowując koła znajdujące się po wewnętrznej stronie zakrętu i przyspieszając zewnętrzne koła przy wychodzeniu z zakrętu.
Wszystkie pojazdy należące do rodziny “sześćdziesiątek” Volvo mogą też teraz zaliczyć do swojego wyposażenia komputer pokładowy Sensus Connected Touch z ekranem dotykowym, adaptacyjny wyświetlacz cyfrowy, manetki do zmiany biegów umieszczone przy kierownicy, system Active High Beam Control, automatycznie zmieniający światła drogowe na mijania i odwrotnie, system doświetlenia zakrętów, podgrzewaną szybę przednią i systemy bezpieczeństwa IntelliSafe.
W modelach z serii 60 obniżono także zużycie paliwa. Na przykład Volvo S60 z 4-cylindrowym dieslem D2 o mocy 115 KM zużywa teraz 4 l oleju napędowego na 100 km, kombi V60 D2 4,1 l paliwa na 100 km (z przekładnią ręczną), a Volvo XC60 z silnikami D5 o mocy 215 KM i D4 o mocy 163 KM ze skrzynią ręczną i napędem na wszystkie koła potrzebuje 5,3 l oleju napędowego na 100 km.
W przypadku silników benzynowych: S60 z 1,6-litrowym silnikiem GTDi T4 o mocy 180 KM lub T3 o mocy 150 KM i przekładnią automatyczną zużywa 6,8 l benzyny na 100 km, a V60 T4 i T3 – 7,2 l paliwa na 100 km.