Chevrolet SS to pierwszy od kilkunastu lat sedane marki, w którym moc silnika V8 przekazywana jest na tylną oś. Jest przeznaczony dla klientów lubiących dynamiczną jazdę na drodze i na torze. W miniony weekend na torze Daytona International Speedway odbyła się oficjalna prezentacja modelu SS w odsłonie na rok 2014, a jednocześnie podczas odbywającego się tam wyścigu NASCAR Daytona 500 zadebiutował wyścigowy wariant Chevroleta SS.
Układ napędowy na tylną oś zastosowany w Chevrolecie SS wcześniej sprawdził się w modelach Camaro i mniej znanym w Polsce Caprice. SS pod maską kryje 6,2-litrową jednostkę V8 LS3 o mocy 415 KM i maksymalnym momencie obrotowym 563 Nm. Pozwala on rozpędzić sportowego sedana z miejsca do 100 km/h w około 5 sekund. Silnik połączono z 6-biegową skrzynią automatyczną, którą kierowca steruje za pośrednictwem manetek umieszczonych przy kierownicy.
Kolejnym atutem Chevroleta SS jest sportowo zestrojone podwozie z następującymi komponentami:
- zawieszenie wyposażone w kolumny MacPhersona z przodu i niezależną konstrukcję wielowahaczową z tyłu,
- sportowy układ kierowniczy ze wspomaganiem elektronicznym,
- układ hamulcowy firmy Brembo z wentylowanymi tarczami o średnicy 355 mm oraz dwuelementowymi, czterotłoczkowymi zaciskami z przodu,
- 19-calowe obręcze z lekkich stopów ze sportowymi oponami marki Bridgestone w rozmiarze 245/40ZR19 z przodu i 275/35ZR19 z tyłu.
Nie bez znaczenia dla stabilności pojazdu i precyzji prowadzenia, zwłaszcza na zakrętach, są: rozkład masy samochodu między przednią a tylną częścią w stosunku 50:50 i obniżony środek ciężkości.
Sportowy charakter SS uzewnętrznia się w muskularnej sylwetce nadwozia. Osie samochodu rozstawiono szeroko, wąski tył karoserii wydaje się opadać w dół, a mocne przetłoczenie na aluminiowej masce silnika przyciąga uwagę. Sedan ma także ozdobne, chromowane detale, należące do wyposażenia standardowego reflektory HID i diodowe światła do jazdy dziennej.
W kabinie Chevroleta SS może podróżować pięć osób, którym z pewnością wygodnie będzie na fotelach kubełkowych z dodatkowym podparciem bocznym, standardowo obitych skórzaną tapicerką, które można regulować elektrycznie w ośmiu płaszczyznach. Tu także znajdziemy dekoracyjne, chromowane akcenty, a dodatkowo niebieskie podświetlenia. Na liście wyposażenia standardowego znalazło się wiele komponentów poprawiających komfort podróży, takich jak:
- Kolorowy wyświetlacz dotykowy w desce rozdzielczej, obsługujący technologię Chevrolet MyLink oraz najnowszą generację układu nawigacji satelitarnej
- Markowy zestaw audio firmy Bose® z dziewięcioma głośnikami
- Kolorowy wyświetlacz przezierny HUD
- System uruchamiania silnika przyciskiem
- System kontroli stabilności StabiliTrak
- Układ ostrzegający o ryzyku kolizji czołowej (FCA)
- Układ ostrzegający przed niezamierzoną zamianą pasa ruchu (LWD)
- System ostrzegający o obiektach w tzw. martwym polu
- Kamerę cofania systemu Rear Cross Traffic Alert.
Nowy Chevrolet SS wejdzie do sprzedaży w USA pod koniec tego roku.