Podczas marcowej wystawy w Genewie na stoisku Alfy Romeo będzie można podziwiać dwie edycje specjalne modelu MiTo – pierwszy nosi nazwę SBK i został wyposażony w 1,4-litrowy silnik o mocy 170 KM, a drugi nazywa się Superbike Special Series i powstał dla uczczenia imprezy motocyklowej World Superbike, w której modele Alfa Romeo uczestniczą od 2007 roku w roli samochodów bezpieczeństwa.
Alfa Romeo MiTo SBK 1.4 170 KM QV – tylko 200 egzemplarzy
Litery QV przy nazwie nowej, limitowanej serii MiTo oczywiście można rozwinąć w słowa „Quadrifoglio Verde”, a ten symbol z kolei oznacza, że mamy do czynienia z jednym z najbardziej „agresywnych” produktów włoskiej marki. MiTo SBK odróżnia się od reszty rodziny takimi komponentami, jak nowe fartuchy boczne, zmodyfikowany dyfuzor w tyle, 18-calowe obręcze z lekkich stopów w kolorze tytanu i czerwone zaciski hamulcowe.
Wnętrze kabiny zostało bogato wyposażone. Znalazły się w nim m.in.: aluminiowe nakładki na pedały gazu, hamulca i sprzęgła, system do zachowania odpowiedniego dystansu między poruszającymi się pojazdami samochodowymi, dwustrefowa klimatyzacja, system Blue&Me, rajdowe pasy bezpieczeństwa Sabelt, tapicerka z Alcantary z czerwonymi przeszyciami, obciągnięta skórą gałka dźwigni zmiany biegów i kierownica z przełącznikami do sterowania radioodbiornikiem. Na panelu środkowym deski rozdzielczej zrobiono miejsce na plakietkę z numerem mieszczącym się w zakresie 1-200, bo tyle właśnie zostanie wyprodukowanych egzemplarzy limitowanej serii.
Klienci mogą wybierać między czarnym lub białym kolorem nadwozia i dobrać do tego czarny, czerwony lub biały lakier na dachu.
MiTo SBK napędza 1,4-litrowy silnik MultiAir Turbo o mocy 170 KM zużywający 4,8 l paliwa na 100 km i emitujący 139 g CO2/km. Dzięki tej jednostce napędowej kompaktowy, sportowy samochód rozpędza się z miejsca do 100 km/h w nieco ponad 7 sekund.
Edycja specjalna ma także na swojej liście wyposażeniowej aktywne zawieszenie Alfa. Podstawowe zalety tego systemu sprowadzają się do zapewnienia komfortu, bezpieczeństwa i zwinności w ruchu drogowym. Elektronicznie sterowane amortyzatory „potrafią” adaptować się do nawierzchni i pochłaniając nierówności podłoża, zapewniać maksimum przyczepności oraz bezpieczeństwa w zróżnicowanych warunkach jazdy. Dzięki ograniczeniu tendencji do przechyłów nadwozia, system aktywnego zawieszenia umożliwia szybsze pokonywanie zakrętów bez obawy o stabilność samochodu.
Alfa Romeo MiTo SBK Superbike Special Series
Ta seria specjalna dostępna będzie we wszystkich wariantach silnikowych oferowanych w MiTo, poza 1,4-litrowymi silnikami o mocy 70 i 170 KM. Wyróżniają ją: 17-calowe obręcze z lekkich stopów w kolorze tytanu, chromowany spojler i końcówki rur wydechowych, obudowy lusterek bocznych w kolorze dachu, sportowy zderzak tylny, czarna rama na światła przeciwmgielne i specjalne logo umieszczone w tyle nadwozia. Pojazd dostępny jest w kolorze czarnym czerwonym niebieskim i białym z czarnym, czerwonym lub białym dachem. Wnętrze wykończono materiałami o wyglądzie włókna węglowego.