Najbardziej sportowy wariant Porsche 911 – GT3 – debiutuje właśnie na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. W tym roku przypada pięćdziesiąta rocznica powstania modelu 911, a niemiecki producent jest gotów na rozpoczęcie nowego rozdziału w historii wyścigowych modeli marki. Piąta generacja 911 GT3 to zupełnie nowy projekt, który zwieńczy ofertę sportowych samochodów Porsche korzystających z silników wolnossących.
Jednostka napędowa i przekładnia, a także nadwozie i zawieszenie o regulowanej wysokości w Porsche 911 GT 3 są zupełnie nowe i stanowią ewolucyjne rozwinięcie komponentów, które mogliśmy zobaczyć w koncepcyjnym 911 GT3. A o to kilka danych opisujących ten system. Moc: 475 KM, Stosunek masy do mocy: 3 kg/KM. Przyspieszenie 0-100 km/h: w 3,5 sekundy. Prędkość maksymalna: 315 km/h. Czas przejazdu Nordschleife na Nurnburgring: poniżej 7:30 min.
Techniczną atrakcją nowego Porsche 911 GT3 jest pierwszy aktywny układ sterowania tylnymi kołami, jaki zastosowano w produkcyjnym modelu marki. Po raz pierwszy w ofercie wyposażenia opcjonalnego pojawiły się też w pełni LEDowe reflektory.
Silnik nowego 911 GT3 to 3,8-litrowy „boxer” o mocy 475 KM/350 kW dostępnej od 8250 obr./min współpracujący z dwusprzęgłową przekładnią Porsche PDK i napędem na tylną oś. Sześciocylindrowa jednostka bazuje na tym samym rozwiązaniu, jakie zastosowano w modelu Porsche 911 Carrera S, jednak faktycznie dzieli z nim tylko kilka komponentów.
Nadwozie 911 GT3 bazuje na lekkiej, lecz sztywnej karoserii aktualnej generacji 911 Carrera o stalowo-aluminiowej konstrukcji, jednak ma inne komponenty w przedniej i tylnej części. Nowe Porsche 911 GT3 jest o 44 mm szersze od 911 Carrera S na wysokości tylnej osi. Innym elementem wyróżniającym GT3 jest duże, montowane na stałe skrzydło w tyle.
Nowe Porsche 911 GT3 pojawi się w sprzedaży w sierpniu tego roku. W Niemczech jego ceny będą się zaczynać od 137 303 euro netto.