W styczniu poznaliśmy najmocniejszego Chevroleta Corvette, jaki powstał do tej pory, czyli wersję specjalną Stingray coupe. Teraz amerykański producent „dopieszcza” europejską publiczność prezentując na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie premierę Chevroleta Corvette Stingray Convertible, czyli wersję ze składanym dachem.
Tych, którzy mają obawy, iż kabriolet Stingray jest tylko samochodem do „szpanowania” i stracił swój sportowy pazur spieszymy uspokoić, że pod maską Corvette nadal kryje się 6,2-litrowy silnik V8 LT1 produkujący 450 KM/335 kW mocy i maksymalny moment obrotowy 610 Nm, więc o żadnych kompromisach nie ma mowy. Jednostka napędowa współpracuje z 7-biegową przekładnią manualną z systemem Active Rev Matching, który przewiduje, jaki bieg będzie chciał wrzucić kierowca i dopasowuje odpowiednio liczbę obrotów silnika. Kierowca może także korzystać z jednego z 5 zaprogramowanych typów jazdy.
Jeśli komuś to nie wystarcza, będzie mógł zamówić dodatkowo pakiet Z51 Performance, w ramach którego otrzyma elektryczną blokadę mechanizmu różnicowego, system smarowania silnika przy suchej komorze korbowej, integralny system chłodzenia hamulców, przekładni i dyferencjału oraz specjalny zestaw komponentów poprawiających aerodynamikę nadwozia.
Jedynymi zmianami strukturalnymi, jakie wprowadzono w Stingray Convertible były modyfikacje konieczne do zamontowania składanego dachu oraz przesunięcie mocowań pasów bezpieczeństwa. Nowy, tkaninowy dach ze specjalną warstwą dźwiękoszczelną i szklanym ekranem w tylnej części rozkłada się i składa elektrycznie przy prędkości do 50 km/h – wystarczy uruchomić odpowiedni przycisk na pilocie
Stingray zachował swoją nową, sztywniejszą ramę konstrukcyjną z aluminium, o 57% sztywniejszą i o 45 kg lżejszą od wariantu ze stali, z jakiego dotychczas korzystał Chevrolet. Kabriolet odznacza się tym samym stosunkiem mocy do masy, co coupe.
Wnętrze Stingray’a Convertible wykończono włóknem węglowym, aluminium i skórą. Umieszczono w nim także dwa, 8-calowe ekrany wyświetlające dane z systemu informacyjno-rozrywkowego oraz funkcje potrzebne kierowcy do prowadzenia samochodu. Klienci będą mieli do wyboru dwa typy foteli – oba bazują na lekkiej ramie z magnezu.
Chevrolet Corvette Stingray zarówno w wariancie coupe, jak i w formie kabrioletu pojawi się w salonach sprzedaży na całym świecie pod koniec tego roku.