Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie to miejsce światowej premiery nowego crossovera Peugeota oznaczonego kodem 2008. Model wejdzie do sprzedaży już wiosną tego roku. Będzie dostępny w Europie, Azji i Ameryce Łacińskiej.
Miejski crossover wyróżnia się nowoczesnym wnętrzem rozplanowanym wokół małej, sportowej kierownicy z podwyższonym fotelem kierowcy, dynamicznymi jednostkami napędowymi, zwiększonym prześwitem (16 cm) i układem Grip Control. System Grip Control optymalizuje trakcję w warunkach ograniczonej przyczepności dostosowując charakterystykę pracy do warunków drogowych, oddziałując na koła przedniej osi, dzięki czemu kierowca zachowuje pełną kontrolę nad pojazdem. Przy pomocy pokrętła na konsoli środkowej kierujący może w każdej chwili przejść z trybu standardowego do opcji Śnieg, Off-Road, Piasek lub ESP Off.
Jest też coś miłego dla tych, którzy poruszają się głównie po zatłoczonych, miejskich ulicach – system Park Assist automatyzuje manewry parkingowe ułatwiając życie kierowcy. A jeśli przyjdzie nam ruszać z miejsca na pochyłym odcinku drogi, pomoże funkcja Hill Assist. Obszerny pakiet bezpieczeństwa obejmuje takie rozwiązania, jak ESP, który można wyłączyć przy prędkościach poniżej 50km/h, system zapobiegający poślizgowi kół (ASR), układ kontroli stabilności (CDS), system wspomagania nagłego hamowania (EBA) oraz układ elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBFD).
Peugeot 2008 mierzy 4,16 m długości i 1,74 m szerokości, a jego osie rozstawiono w odległości 2,54 m. Samochód waży tylko 1045 kg. Kompaktowe wymiary zapewniają mu dużą zwrotność. Pojemność bagażnika w zależności od konfiguracji foteli mieści się w przedziale 360 do 1194 dm3. Pojazd porusza się na oponach typu M+S zamontowanych na 17-calowych, matowych obręczach Diamond.
Gama silnikowa 16 obejmuje jednostki benzynowe z systemem Start&Stop i wysokoprężne e-HDI.
Oferta silników benzynowych modelu 2008:
- 1,2 e-VTi 60 kW (82 KM)2); 118 Nm, 5-stopniowa przekładnia zautomatyzowana, system Stop & Start; emisja CO2: 99 g/km,
- 1,2 VTi 60 kW (82 KM); 118 Nm, 5-stopniowa przekładnia manualna; emisja CO2: 114 g/km,
- 1,2 e-THP 81 kW (110 KM)2); 205 Nm, 5-stopniowa przekładnia manualna, system Stop & Start; emisja CO2: 104 g/km,
- 1,6 VTi 88 kW (120 KM); 160 Nm, 5-stopniowa przekładnia manualna; emisja CO2: 135 g/km,
- 1,2 e-THP 96 kW (130 KM)2); 230 Nm, 6-stopniowa przekładnia manualna, system Stop & Start; emisja CO2: 109 g/km.
Oferta silników wysokoprężnych modelu 2008:
- 1,4 HDi FAP 50 kW (68 KM), 160 Nm, 5-stopniowa przekładnia manualna; emisja CO2: 104 g/km, 4 l/100km w cyklu mieszanym,
- 1,6 e-HDi FAP 68 kW (92 KM), 230 Nm, 6-stopniowa przekładnia półautomatyczna, system Stop & Start; emisja CO2: 98 g/km, 3,8 l/100 km w cyklu mieszanym,
- 1,6 e-HDi FAP 68 kW (92 KM), 230 Nm, 6-stopniowa przekładnia manualna, system Stop & Start; emisja CO2: 103 g/km, 4 l/100 km w cyklu mieszanym,
- 1,6 e-HDi FAP 84 kW (115 KM), 270 Nm, 6-stopniowa przekładnia manualna, system Stop & Start; emisja CO2: 106 g/km, 4 l/100 km w cyklu mieszanym.
Peugeot 2008 zostanie wprowadzony na rynek polski w czerwcu tego roku. Ceny nie są jeszcze znane.