MotoNews.pl

Kia pro_cee’d GT i cee’d GT

12 marca 2013

Marka, model | , ,
Kia pro ceed GT 9

Zapowiadaliśmy ten debiut jeszcze przed rozpoczęciem Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie – Kia przedstawia tam właśnie nowe, sportowe wersje GT modeli cee’d i pro_cee’d. Ten duet ma pozwolić koreańskiemu producentowi na wejście na nowy segment rynku europejskiego.

Obydwa modele napędza nowa wersja 1,6-litrowego silnika benzynowego GDI z wtryskiem bezpośrednim, wyposażona w system twin-scroll turbo i wzmocnione komponenty wewnętrzne. Moc i maksymalny moment obrotowy zwiększyły się znacznie w porównaniu ze standardowym wariantem jednostki napędowej – stado koni mechanicznych powiększyło się o 51%, do 204 KM, a maksymalny moment obrotowy podskoczył o 61%, do 265 Nm. Zarówno Kia pro_cee’d GT, jak i cee’d GT potrzebują według producenta 7,4 l paliwa na 100 km i emitują 171 g CO2 na kilometr.

Wyposażone standardowo w 6-biegową przekładnię manualną modele z napędem na przednią oś potrafią przyspieszyć z miejsca do 100 km/h w 7,7 sekundy i osiągają prędkość maksymalną 230 km/h. Przyspieszenie z 60 do 100 km/h na czwartym biegu zajmuje im 5,4 sekundy, od 80 do 120 km/h na piątym biegu: 7,3 sekundy, a na szóstym biegu 8,8 sekundy.

Kia pro_cee’d GT i cee’d GT zostały zaprojektowane w Europie pod okiem szefa zespołu projektantów i prezesa oddziału, Petera Schreyera. Oba samochody mają nowe atrapy chłodnicy i reflektory, głębiej zachodzące zderzaki i przypominające klejnoty światła do jazdy dziennej z diodami LED, nowe światła przeciwmgielne, podwójne końcówki rur wydechowych, większe, 18-calowe obręcze z lekkich stopów, przyciągające uwagę, czerwone zaciski hamulcowe oraz mogą występować w kilku specjalnych odcieniach lakieru nadwozia.

Wewnątrz zastosowano sportowe fotele Recaro, aluminiowe nakładki na pedały gazu, hamulca i sprzęgła, specjalne materiały wykończeniowe oraz deskę rozdzielczą z 7-calowym wyświetlaczem TFT inspirowaną rozwiązaniami z samochodów wyścigowych.

Zawieszenie obu modeli dostosowano do sportowych osiągów silnika. Ma ono takie ustawienia, by samochody nadawały się do codziennej jazdy, jak i bardziej dynamicznych zrywów.

Produkcja modeli Kia pro_cee’d GT i cee’d GT rozpocznie się w połowie maja tego roku, w fabryce na Słowacji. Do sprzedaży w Europie wejdą w połowie roku.

Zdjęcia: Kia, newspress.co.uk, opracowanie: BM