MotoNews.pl

Nowe Renault Fluence

13 marca 2013

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Renault Fluence 2

Trzy lata po debiucie rynkowym modelu Fluence Renault wprowadza na rynek nową odsłonę pojazdu, której zadaniem jest wzmocnienie ofensywy Renault w segmencie kompaktowych sedanów. Płynną i elegancką sylwetkę nowego Fluence o znacznie bardziej dynamicznych i nowoczesnych kształtach można było podziwiać podczas prapremiery na Salonie Samochodowym w Istambule w listopadzie 2012 roku. Nowa wersja w pełni wykorzystuje kluczowe atuty modelu, jakimi są komfort i przestronność, kładąc równocześnie nacisk na zaawansowane technologie i jakość wykończenia.

Auto jest produkowane w zakładzie Oyak-Renault w Bursie (Turcja); jego sprzedaż rozpoczęła się w styczniu tego roku, najpierw na terenie Turcji i stopniowo będzie rozszerzana w ciągu roku na pozostałe kraje świata.

Bardziej wyrazisty i dynamiczny styl
4 622 mm długości, 2 703 mm rozstawu osi, 1 489 mm wysokości i 1 809 mm szerokości – zrównoważone proporcje i obszerne nadwozie nowego Renault Fluence w pełni kwalifikują to auto do świata dużych sedanów z segmentu C (kompaktowe auta rodzinne). Odznaczające się płynną i nowoczesną sylwetką nowe Renault Fluence otrzymało typowy dla nowej stylistyki marki, bardziej dynamiczny i wyrazisty przód. Wnętrze nawiązuje w ogólnym zarysie do poprzedniej wersji modelu, ale jest bardziej w stylu „high tech” i zwraca uwagę bardziej dopracowaną jakością wykończenia.

Zaawansowane technologie ułatwiające podróż i prowadzenie pojazdu
Nowe Renault Fluence oferuje szereg zaawansowanych technologii najwyższej klasy, upraszczających prowadzenie auta. Kierowca otrzymuje do swojej dyspozycji m.in. kartę Renault Hands Free, automatyczny hamulec postojowy, regulator-ogranicznik prędkości czy system wspomagania przy ruszaniu . Odnowiona oferta multimedialna została wzbogacona o nową gamę radioodtwarzaczy oraz wbudowany multimedialny system Renault R-Link.

Oszczędne silniki o doskonałych parametrach
Nowe Renault Fluence oferuje gamę jednostek napędowych dostosowanych do oczekiwań klientów z różnych krajów.

  • 4 wersje wysokoprężne: nowy silnik 1.6 dCi 130 z 6-biegową skrzynią mechaniczną oraz dotychczasowe silniki 1.5 dCi 90 z 5-biegową skrzynią mechaniczną, 1.5 dCi 110 z 6-biegową skrzynią mechaniczną i 1.5 dCi 110 ze skrzynią automatyczną biegów EDC;
  • 4 wersje benzynowe: nowa jednostka 1.6 16V 115 CVT X-Tronic obok silników 1.6 16V 110 z 5-biegową skrzynią mechaniczną i 2.0 16V 140, dostępnego bądź z 6-biegową skrzynią mechaniczną, bądź ze skrzynią automatyczną CVT X-Tronic;
  • jednostki napędowe występują w wersji Euro 3, Euro 4 i Euro 5 i są dostosowane do przepisów obowiązujących w poszczególnych krajach;
  • 2 rodzaje automatycznych skrzyń biegów: 6-biegowa skrzynia z podwójnym sprzęgłem EDC (Efficient Dual Clutch) oraz bezstopniowa skrzynia X-Tronic CVT.

 

Zdjęcia: Renault