MotoNews.pl

ABT R8 GT R – ekstremalne Audi R8

14 marca 2013

Kategoria | ABT  Tuning
Marka, model | ,
ABT R8 GTR 15

Audi R8 nie należy do powolnych środków transportu, ale ABT Sportsline sprawił, że jest jeszcze szybsze i mocniejsze, a do tego, jak wygląda! Stuningowany model nosi nazwę ABT R8 GT R. Powstanie zaledwie 25 egzemplarzy tego niezwykłego samochodu.

Wszystkie komponenty, z jakich go zbudowano są wyjątkowo lekkie i dobrano je tak, by osiągnąć idealny rozkład masy pojazdu pomiędzy osią przednią a tylną. Z włókna węglowego wykonano nie tylko maskę silnika, fartuch przedni i tylny oraz regulowane tylne skrzydło, również obudowy lusterek bocznych, obramowania drzwi i dokładkę na spojler. Boczne szyby zrobiono z Macrolonu, tworzywa nie tylko niezwykle lekkiego, lecz także bardzo odpornego na uszkodzenia. Dzięki tym wszystkim modyfikacjom, ABT R8 GT R jest o ponad 100 kg lżejszy od standardowego Audi R8. Samochód ozdobiono 18-calowymi, bardzo lekkimi obręczami ABT CR, na których zamontowano ogumienie Michelin Sportcup.

Wnętrze zaopatrzono w wyścigowe fotele Recaro, 4-punktowe pasy bezpieczeństwa, pałąk antykapotażowy ze stali szlachetnej, przenośną gaśnicę i sportową kierownicę z włókna węglowego oraz kombinezon, kask, buty i rękawice dla kierowcy. Wystarczy rzut oka i jasnym staje się, że ABT R8 GT R został stworzony do szaleństwa na torze.

Potwierdzają to osiągi “podkręconego” Audi R8. Zamiast seryjnych 525 KM/386 kW 5,2-litrowa jednostka napędowa FSI generuje aż 620 koni mechanicznych (456 kW). Dzięki temu lekki samochód potrafi wystartować z miejsca i rozpędzić się do 100 km/h w ciągu 3,2 sekundy, do 200 km/h pomknąć w ciągu 9,9 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 325 km/h.

W ABT R8 GT R zastosowano regulowane, sportowe zawieszenie oraz układ hamulcowy z tarczami ceramicznymi i zmodyfikowanymi klockami hamulcowymi.