MotoNews.pl

Leib M3 GT 500

27 marca 2013

Kategoria | Tuning
Marka, model | , ,
Leib M3 GT 500 8

Niemiecki tuner Leib Engineering specjalizujący się w tuningu wyczynowym zaprezentował swój pierwszy projekt o nazwie M3 GT 500 bazujący, oczywiście, na BMW M3. M3 GT próbuje zachować równowagę między szybką sportową jazdą, a reprezentacyjnym wyglądem.

Modyfikacje wyglądu BMW objęły zamontowanie wybranych elementów nadwoziowych z włókna węglowego w naturalnym kolorze tego materiału, który ciekawie kontrastuje ze śnieżnobiałym lakierem nadwozia. Leib Engineering podarował M3: dokładkę pod przednim spojlerem, obudowy lusterek bocznych oraz spojler na pokrywie bagażnika. Elementy te nie zostały jednak wykonane przez tunera, należą do oficjalnej serii akcesoriów BMW Performance.

Kolejnym etapem w tuningu BMW M3 było zamontowanie stworzonego przez specjalistów z Leib Engineering układu wydechowego z systemem przepustnic, wykonanego ze stali szlachetnej. Układ obejmuje m.in. stukomorowy katalizator HJS, układ x-pipe z tłumikami i końcowy tłumik z przepustnicami Pierburg. Wymiana układu wydechowego pozwoliła na zwiększenie mocy silnika o 27,5 KM. Kolejne, dodatkowe 25 KM udało się uzyskać w wyniku optymalizacji oprogramowania zarządzającego jednostką napędową. W sumie M3 GT 500 może się pochwalić mocą ok. 470 KM.

By zrównoważyć wzrost mocy, specjaliści z Leib Engineering zainstalowali również w BMW mocny układ hamulcowy Brembo GT z czerwonymi, 6-tłoczkowymi zaciskami przy przednich tarczach w rozmiarze 380×32 mm i 4-tłoczkowymi zaciskami przy perforowanych tarczach tylnych w rozmiarze 320×28.

Niemieckie coupe udekorowano dodatkowo nowymi, 19-calowymi obręczami z lekkich stopów BMW M220 w kolorze matowej czerni. Na nich zamontowano ogumienie typu pół-slick Michelin Pilot Sport Cup w rozmiarze 235/35R19 z przodu i 65/30R19 z tyłu. Leib Engineering przeprogramował także system ABS, by lepiej sprawdzał się podczas sportowego trybu jazdy. Dwusprzęgłowa przekładnia ma skrócone przełożenia.

Wnętrze BMW M3 wykończono Alcantarą i zamontowano w nim fotele z serii BMW Performance.

Zdjęcia: Leib Engineering, opracowanie: BM