MotoNews.pl

Volvo S60, V60 i XC60 R-Design 2014

29 marca 2013

Kategoria | Premiery
Volvo XC60 R-Design 3

Nowe Volvo S60, V60 i XC60 w wersji R-Design to mieszanka sportowego wyglądu, dynamicznie pracującego zawieszenia i solidnej mocy (nawet do 329 KM w przypadku sportowej opcji Polestar). Producent stworzył je z myślą o osobach lubiących szybką jazdę i ciekawe detale stylistyczne.

Wszystkie trzy pojazdy w wersji R-Design mają przeprojektowaną przednią część nadwozia, która teraz ma nieco bardziej dynamiczny charakter. Pozbawiona ramy, czarna atrapa chłodnicy ma błyszczące, czarne listwy, logo Volvo i emblemat serii R-Design. Światła do jazdy dziennej umieszczone przy zewnętrznych krawędziach wzmacniają wrażenie, iż samochód trzyma się blisko nawierzchni drogi. Przednie nadkola mają bardziej sportowy charakter, a zaokrąglony koniec przedniego zderzaka otacza opony z dynamicznymi obręczami Ixion o średnicy 18 cali (S60/V60) lub 20 cali (XC60). W tyle zastosowano dyfuzor z elementami poprawiającymi aerodynamikę nadwozia.

Wnętrze samochodów ze sportowej serii R-Design wykończono czarną tkaniną przypominającą nubuk i perforowaną skórą, zestawionymi z kontrastowymi przeszyciami. Na zagłówkach wyhaftowano logo serii z niebieską literą „R”. Podsufitka jest czarna, a na progach drzwiowych umieszczono nakładkę ze stali szlachetnej z jasnoniebieską literą „R”> Adaptacyjny wyświetlacz cyfrowy został wyposażony w opcję przełączania między trzema widokami o różnej konfiguracji i funkcjonalnościach: Elegance, Eco i Performance.

Modele R-Design można nabyć we wszystkich wersjach silnikowych oferowanych w standardowych wariantach. Gama jednostek napędowych obejmuje różne możliwości, od diesla D2 o mocy 115 KM (niedostępny dla XC60) po 3-litrową, 6-cylindrową jednostkę benzynową T6 turbo o mocy 304 KM i maksymalnym momencie obrotowym 440 Nm. Silnik T6 można dodatkowo wzmocnić do 329 KM dzięki dostępnemu opcjonalnie pakietowi Polestar. Nowe Volvo V60, S60 i XC60 R-Line z silnikiem T6 współpracującym z przekładnią automatyczną sterowaną za pomocą manetek umieszczonych przy kierownicy rozpędzają się z miejsca do 100 km/h w czasie 5,9 sekundy (S60), 6 sekund (V60) lub 6,9 sekundy (XC60).

Zawieszenie R-Design Sport w tej specjalnej serii obniżono o 15 mm w porównaniu z zawieszeniem Dynamic w standardowych Volvo S60 i V60, a sprężyny usztywniono o 15%.

Wszystkie modele R-Design wyposażono też w takie systemy, jak: układ kontroli trakcji na zakrętach Corner Traction Control, dynamiczny układ kontroli stabilności, czy Engine Drag Control – układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania silnikiem na mokrej nawierzchni.

Zdjęcia: Volvo, opracowanie: BM