Pod koniec tego tygodnia globalną premierę miał nowy Jaguar XJR, którego producent pokazał na salonie motoryzacyjnym w Nowym Jorku (drugim debiutem na tej wystawie był Jaguar XKR-S GT, któremu już wcześniej poświęciliśmy osobny artykuł). XJR jest pierwszym modelem z rodziny XJ w wyczynowej wersji „R”.
Sportowa limuzyna – nowy okręt flagowy marki to połączenie osiągów, jakich nie powstydziłby się niejeden supersamochód, z asertywnym wyglądem i wysokim poziomem luksusu. Nowy XJR oddaje do dyspozycji kierowcy moc 550 KM, potrafi rozpędzić się z miejsca do 100 km/h w czasie 4,4 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 280 km/h. Maksymalny moment obrotowy osiągany przez 5-litrową jednostkę napędową V8 turbo też jest całkiem przyjemny i wynosi 680 Nm. Moc przekazuje na tylne koła 8-biegowa przekładnia automatyczna.
Inżynierzy Jaguara zmienili ustawienia zawieszenia, a następnie zoptymalizowali je w czasie testów przeprowadzonych na Nurnburgring. W nowym Jaguarze XJR zastosowano także szereg zaawansowanych systemów elektronicznej kontroli stabilności pojazdu, takich jak Jaguar Adaptive Dynamics, zmieniający charakterystykę tłumienia amortyzatorów, czy dynamiczny system kontroli stabilności. Nowy Jaguar ma także aktywną, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego i wyczynowy układ hamulcowy z wentylowanymi tarczami o średnicy 380 mm z przodu i 376 mm z tyłu.
Nadwozie XJR wyróżniono kilkoma subtelnymi, lecz charakterystycznymi detalami, takimi jak: przedni “splitter”, specjalne wloty powietrza na masce, progi boczne „R” i końcówki rur wydechowych w stylu „quad”. W tyle siłę docisku poprawia spojler zamontowany na pokrywie bagażnika. Całość zdobią 20-calowe obręcze z lekkich stopów „Farallon”, na których zamontowano opony Pirelli PZero Corsa w rozmiarze 265/35 z przodu i 295/30 z tyłu. Klienci będą mogli wybrać jeden z dziesięciu kolorów nadwozia.
Wnętrze wykończono semianilinową skórą i udekorowano okładziną z włókna węglowego lub czarnego lakieru fortepianowego. Fotele mają na zagłówkach wytłoczone logo „R”. Czas spędzony w podróży umili kierowcy i pasażerom nowy system audio z efektem dźwięku przestrzennego i 12 głośnikami stworzony przez brytyjskich ekspertów z firmy Meridian.