Jego świetne własności terenowe są znane od dziesięcioleci, a AMG oferuje dodatkowo szybką wersję uliczną, Mercedesa-Benz G 65 AMG. Jednak tylko firma tuningowa Hamann Motorsports rozszyfrowuje literę „G” w nazwie terenówki jako „Great acceleration”, czyli „świetne przyspieszenie”.
Tuner po raz pierwszy zaprezentował swoją przeróbkę Mercedesa-Benz G 65 AMG na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Zmodyfikowana terenówka otrzymała nazwę „Spryridon”. Samochód wyróżnia kilka wizualnych „bajerów”, takich jak sylwetka Pegaza z logo Hamann Motorsports umieszczona na masce silnika i kole zapasowym w tyle, która świeci po naciśnięciu odpowiedniego przycisku w kabinie. Jednak najważniejsze zmiany zaszły pod maską.
Fabryczny Mercedes-Benz G 65 AMG oferuje kierowcy 612 KM/450 kW mocy. Specjaliści z Hamann Motorsport przeprogramowali jednostkę kontrolną 12-cylindrowego silnika, wymienili układ wydechowy i dzięki temu udało im się wzmocnić klasę G o około 100 KM. Jednostka napędowa generuje więc teraz 702 KM/517 kW mocy. Maksymalny moment obrotowy podskoczył z 1000 do 1110 Nm. Tuner proponuje również wzmocnienie dla wariantu G 63 AMG. W tym przypadku 5,5-litrowy silnik V8 turbo odznacza się mocą 610 KM/449 kW zamiast standardowych 544 KM/400 kW, a maksymalny moment obrotowy rośnie z 700 do 875 KM.
Zmodyfikowany Mercedes-Benz G 65 AMG został też poszerzony o 80 mm. Na spojlerze przednim pojawiły się fluoroscencyjne pasy z diodami LED służące jako światła do jazdy dziennej i … kierunkowskazy. Nowe obudowy lusterek bocznych wykonano z włókna węglowego. Aerodynamiczny profil terenówki poprawiają: spojler dachowy i fartuch tylny ze zintegrowanym dyfuzorem. Nowe fartuchy boczne mają wbudowane diody LED podświetlające podłogę kabiny i przeprojektowane, potrójne końcówki rur wydechowych. Końcówki wykonano z jednolitego bloku aluminium i polakierowano na złoty kolor. 24-calowe obręcze z lekkich stopów również są złote. Zamontowano na nich opony Vredestein Ultrac SUV Sessanta w rozmiarze 305/35/24.
Wnętrze Mercedesa-Benz G 65 AMG przeszło metamorfozę. Na drzwiach i fotelach pojawiła się skórzana, złota tapicerka. Na pedały gazu, hamulca i sprzęgła nałożono aluminiowe nakładki. Podobnie potraktowano progi drzwiowe, dodając do tego podświetlane logo Hamann Motorsports.