Efekt zastosowania w praktyce doświadczeń zebranych w ciągu 17 lat zmagań sportowych, dzielący DNA z koncepcyjnym pojazdem, Volvo S60 Polestar o mocy 508 KM pierwszy model oddziału Polestar dopuszczony do użytku drogowego, który będzie modelem seryjnym pojawił się na scenie.
Volvo S60 Polestar w wersji produkcyjnej to samochód nastawiony na potrzeby kierowcy, wykorzystujący wszystkie atuty techniczne Volvo S60 i łączący je z technologiami stosowanymi w sportach motorowych. Jako pierwsi będą go mogli nabyć klienci na Antypodach, bowiem Australia ma być rynkiem pilotażowym dla tej limitowanej edycji. Nowi właściciele otrzymają swoje egzemplarze pod koniec czerwca tego roku. Od reakcji australijskich nabywców zależy, czy model pojawi się także w salonach sprzedaży Volvo na innych kontynentach.
Volvo S60 Polestar w porównaniu z modelem bazowym wyróżnia się modyfikacjami technicznymi. Testowano go na drogach europejskich i to zarówno na szerokich autostradach w Niemczech, jaki i wąskich drogach Hiszpanii, czy oblodzonych nawierzchniach w północnej części Szwecji. W samochodzie zastosowano kilka rozwiązań, jakie znaleźć można w wyścigowych pojazdach przygotowywanych przez Polestar, takich jak: amortyzatory Öhlins, wyczynowy układ hamulcowy z wentylowanymi tarczami o wymiarach 336×29 mm z przodu i 302×22 mm z tyłu oraz mocno stuningowane zawieszenie. Na nowy pakiet aerodynamiczny redukujący opór powietrza składają się między innymi: splitter z przodu, tylny spojler i dyfuzor. Auto porusza się na ogumieniu Michelin Pilot Super Sport w rozmiarze 235/40R19 zamontowanym na 19-calowych obręczach Polestar ET51.
Specjaliści z Polestar zoptymalizowali również 6-cylindrową, turbodoładowaną jednostkę napędową Volvo. Teraz silnik o pojemności 2953 centymetrów sześciennych ma większą turbosprężarkę, nowy intercoooler, przeprogramowaną jednostkę kontrolną, a do tego wszystkiego dodano wyścigowy układ wydechowy. Dzięki temu S60 Polestar oddaje do dyspozycji kierowcy 350 KM mocy i maksymalny moment obrotowy wynoszący ponad 500 Nm, dostępny w zakresie 2800-4750 obr./min. Silnik współpracuje z 6-biegową przekładnią automatyczną przeprojektowaną przez specjalistów z Polestar i wyposażoną w system „launch control”. Samochód ma również systeme Haldex 4WD. Volvo S60 Polestar rozpędza się z miejsca do 100 km/h w 4,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h (ograniczoną elektronicznie).