Firma tuningowa IND powstała niemal dziesięć lat temu i obecnie jest jednym z najbardziej cenionych przedsiębiorstw w branży. Ostatnio specjaliści z IND spróbowali swych sił na jednym z najbardziej popularnych modeli z oferty Mitsubishi – czyli na Lancerze Evo X, ale w odmianie 311 RS. Rezultaty ich pracy są naprawdę imponujące.
Mitsubishi Lancer Evo X 311 RS według IND zachowało w nazwie kod „311 RS”, którym ochrzcił je twórca – profesjonalny kierowca wyścigowy Ryan Gates. Człowiek ten spędził trzy lata na wyobrażaniu sobie idealnego Evo, które spisywałoby się świetnie zarówno na torze wyścigowym, jak i na zwykłej drodze. Do pomysłu przekonał swój zespół i w ten sposób powstał projekt, który dał Lancerowi Evolution X moc 353 KM i maksymalny moment obrotowy 488 Nm. Gates zamontował też w Mitsubishi nowe zawieszenie stworzone przez firmę JRZ, układ hamulcowy przygotowany prze Girodisc i 18-calowe, specjalne obręcze z lekkich stopów, wokół których owinęły się wyczynowe opony Nitto.
Eksperci z IND uznali, że to świetna baza do ich własnych modyfikacji i zaopatrzyli Mitsubishi Evo X 311 RS w nowe komponenty w zawieszeniu oraz przerobili nieco zarówno jednostkę napędową, jak i układ hamulcowy. W rezultacie silnik generuje teraz aż 440 KM mocy.
Powstanie tylko 11 egzemplarzy Mitsubishi Evo X 311 RS w interpretacji IND.