Switzer Performance pochwalił się pakietem wzmacniającym jednostkę napędową BMW M5 F10, który zwiększa moc 4,4-litrowego silnika V8 biturbo ze standardowych 560 KM do 700 KM, przy okazji przyjemnie pogłębiając dźwięk płynący z końcówek rur wydechowych bawarskiego modelu. Podobno wrażenia akustyczne po wysłuchaniu „gangu” BMW M5 stuningowanego przez Switzer Performance należą do gatunku niezapomnianych. Maksymalny moment obrotowy podskoczył z 680 Nm do 867 Nm.
Specjaliści ze Switzer Performance zamontowali w BMW M5 nowy układ wydechowy ze stali szlachetnej, nowe, sportowe filtry powietrza i przeprogramowaną jednostkę kontrolną silnika. By układ hamulcowy poradził sobie z dodatkową dawką mocy, klocki hamulcowe wymieniono na autorskie modele Switzer Performance wykonane z nanorurek węglowych.
Niestety program tunignowy nie objął udoskonaleń wizualnych, tuner pokusił się tylko o zmianę obręczy. Niewykluczone jednak, że w przyszłości powstanie także pakiet komponentów poprawiających profil aerodynamiczny czterodrzwiowego auta z Niemiec, choć trzeba przyznać, że i bez poprawek prezentuje się całkiem nieźle. Model prezentowany na zdjęciach załączonych do komunikatu prasowego Switzer Performance ma śnieżnobiałe nadwozie i przyciemniony szyberdach.
Koszt pakietu wzmacniającego BMW M5 do 700 KM to 6995 dolarów.