Już pojutrze na Shanghai Auto Show zadebiutuje nowy koncepcyjny pojazd Volkswagena o nazwie CrossBlue Coupe. Jak twierdzi producent, zapowiada on, jak w przyszłości będą wyglądać SUVy tej niemieckiej marki.
Koncept ma 4890 mm długości, 2014 mm szerokości i 1679 mm wysokości oraz szeroki rozstaw kół (1709 mm z przodu i 1727 mm z tyłu), a także stosunkowo duży rozstaw osi (2979 mm). Pojazd porusza się na oponach w rozmiarze 285/40 zamontowanych na 22-calowych obręczach z lekkich stopów zaprojektowanych specjalnie dla niego. CrossBlue Coupe może przewieźć do pięciu pasażerów ze sporym bagażem.
Wnętrze wykończono antracytową i czarną tapicerką ze skóry Nappa i udekorowano chromowanymi i aluminiowymi elementami. Podsufitkę obciągnięto grafitową Alcantarą. Projektanci zadbali też o nastrojowe oświetlenie kabiny. Kierowca korzysta z 12,3-calowego wyświetlacza zastępującego tradycyjne przełączniki i 10,1-calowego ekranu dotykowego. W zagłówki foteli w pierwszym rzędzie wbudowano mobilne, zminiaturyzowane iPady.
CrossBlue Coupe ma napęd hybrydowy typu plug-in łączący niskie zapotrzebowanie na paliwo ze sportową charakterystyką jazdy. W jego skład wchodzi silnik benzynowy V6 TSI turbo i dwa motory elektryczne oraz bateria litowo-jonowa. Wspólnie generują moc 415 KM. SUV może się pochwalić osiągami modelu sportowego: rozpęd z miejsca do 100 km/h zajmuje mu 5,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 236 km/h.
Koncepcyjne coupe może poruszać się w bezemisyjnym trybie elektrycznym z maksymalną prędkością 120 km/h. Zasięg w tym trybie po jednokrotnym naładowaniu baterii wynosi 34 km. Pojazd bazuje na nowej platformie MQB (Modular Transverse Matrix). Jeśli wejdzie do produkcji seryjnej będzie mógł zostać wyposażony także w konwencjonalne, 4- i 6-cylindrowe jednostki napędowe zasilane benzyną, olejem napędowym lub gazem.