MotoNews.pl

Icona Vulcano – nowy supersamochód zadebiutował na Shanghai Auto Show

24 kwietnia 2013

Icona Vulcano 21

Pod koniec marca zapowiadaliśmy, iż włoski producent Icona planuje premierę nowego supersamochodu o nazwie Vulcano podczas Shanghai Auto Show. Salon motoryzacyjny w chińskim mieście trwa w najlepsze i czas przekazać nieco więcej informacji o Vulcano, a co najważniejsze: zaprezentować jego zdjęcia.

Vulcano ma uosabiać to, co najlepsze we włoskim designie motoryzacyjnym, ale imponujący ma nie tylko wygląd. Samochód generuje 950 KM dzięki modnemu ostatnio połączeniu silnika spalinowego i motorów elektrycznych. Przedstawiciele Icony nazywają Vulcano spotkaniem Pięknej i Bestii i gdy patrzymy na ponętne, lecz harmonijne kształty nadwozia i rzucimy przy tym okiem na specyfikację techniczną, to nie mamy wątpliwości, że mają rację. Za projekt Volcano odpowiedzialny był dyrektor ds. designu w firmie Icona, Samuel Chuffart. Vulcano ma 4450 mm długości, 1940 mm szerokości, jego osie rozstawiono w odległości 2698 mm, a masa pojazdu wynosi 1635 kg.

Dwudrzwiowy, dwuosobowy pojazd został wyposażony w zamontowany z przodu silnik V12 stworzony przez Claudio Lombardiego, byłego dyrektora technicznego ds. jednostek napędowych w Ferrari. Pan Lombardi opracował dla Icony Vulcano dwie konfiguracje napędowe.

W pierwszej moc przekazywana jest na tylną oś za pośrednictwem zaawansowanej przekładni. Moc 950 KM generuje system hybrydowy: silnik V12 i motor elektryczny. Vulcano rozpędza się z miejsca do 100 km w 2 sekundy, do 200 km/h w 9,7 sekundy i rozwija prędkość maksymalną ok. 350 km/h.

Alternatywnie Vulcano będzie dostępne z napędem na wszystkie koła, w którym jednostka V6 biturbo będzie współpracować z dwoma silnikami elektrycznymi napędzającymi przednią oś. Moc ogólna tego wariantu to 870 KM przyspieszenie z miejsca do 100 km/h zabiera 2,9 sekundy, prędkość maksymalna pozostaje niezmieniona.

Icona Vulcano porusza się na wyczynowych oponach Pirelli P Zero (w rozmiarze 285/30 20 z przodu i 355/25 21 z tyłu) zamontowanych na 20- lub 21-calowych obręczach z lekkich stopów. Komponentów do budowy układu hamulcowego dostarczyło Brembo. Tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm wykonano z włókna węglowego i zaopatrzono w 6-tłoczkowe zaciski.

Zdjęcia: ICONA Design & Engineering, newspress.co.uk, opracowanie: BM