Podczas salonu motoryzacyjnego “Auto China 2013” debiutuje przedłużana wersja nowego Mercedesa-Benz Klasy E. Przedłużana wersja Klasy E jeszcze odpowiada na oczekiwania nabywców z Państwa Środka. Jej nadwozie mierzy 5019 mm długości, a rozstaw osi wynosi 3014 mm, czyli o 140 mm więcej niż w przypadku standardowej Klasy E. W efekcie pięcioosobowa limuzyna oferuje dodatkowe 14 cm na nogi dla osób podróżujących w drugim rzędzie siedzeń. Na specjalne życzenie fotel przedniego pasażera może być sterowany elektrycznie z tylnej kanapy. Do napędu limuzyny może służyć jeden z trzech benzynowych silników o mocy od 150 do 245 kW.
Podobnie, jak standardowy wariant nowej Klasy E, tak i przedłużana odmiana będzie oferowana z dwiema wersjami przedniego pasa: z tradycyjną osłoną chłodnicy i gwiazdą na masce, a także z dynamicznie stylizowanym wlotem powietrza i gwiazdą umieszczoną na środku atrapy chłodnicy oraz zderzakami, nakładkami progowymi i obręczami AMG (Sport Sedan). Nowe przednie lampy, teraz skryte pod wspólnym kloszem, są standardowo uzbrojone w LED-owe światła do jazdy dziennej i światła mijania. Na życzenie dostępne są innowacyjne systemy wspomagające, m.in. PRE-SAFE® Brake (wykrywa przechodniów podczas jazdy z prędkością do 50 km/h) oraz aktywny tempomat DISTRONIC PLUS wraz z układem śledzenia poprzedzającego pojazdu Steering Assist.
Przedłużana Klasa E będzie oferowana w Chinach w trzech wersjach, zasilanych benzynowymi silnikami połączonymi z przekładniami automatycznymi:
- E 260 L: 4-cylindrowa jednostka o mocy 150 kW (204 KM)
- E 300 L: 6-cylindrowa jednostka o mocy 180 kW (245 KM)
- E 400 L: 6-cylindrowa jednostka o mocy 245 kW (333 KM)
W przyszłości do oferty dołączą kolejne odmiany, na przykład E 400 LHYBRID,prezentowana na stoisku Mercedes-Benz w Szanghaju. Nowa Klasa E w wersji z przedłużanym rozstawem osi będzie produkowana wyłącznie w Chinach.