Kia Motors Corporation prezentuje właśnie podczas trwającego jeszcze do 29 kwietnia międzynarodowego salonu motoryzacyjnego w Szanghaju nowy pojazd koncepcyjny przeznaczony do sprzedaży na lokalnym rynku. Samochód powstał w ramach spółki jont venture z chińską firmą Dongfeng Yueda Kia (DYK) i jeśli wejdzie do produkcji masowej będzie oferowany jako zupełnie nowa marka.
Podczas premiery konceptu na wspólnym stoisku Kia i DYK przedstawiciele spółki joint venture zapowiedzieli, że nowa marka będzie nosić nazwę “Horki”, co jest połączeniem dwóch chińskich symboli. „Hor” oznacza Chiny a „ki” oznacza jazdę. Razem mają sugerować harmonię i przyjemność płynącą z przemieszczania się. Zaprezentowany pojazd koncepcyjny, który ma jako pierwszy nosić nazwę Horki bazuje na nowej platformie wykorzystywanej przez Kia w modelu Cerato.
Kia ogłosiła, że nowa marka ma lepiej zaspokajać specyficzne potrzeby chińskich klientów i pozwoli Kia Motors i jej spółce joint venture lepiej realizować dualną strategię marki z wyraźnym podziałem między sportowym stylem produktów Kia i praktycznym, ekonomicznym charakterem produktów Horki.
Przedstawiciele Kia zapowiedzieli również, że nowa marka pojawi się na chińskim rynku w drugiej połowie 2105 roku. Na razie nie podjęto jeszcze ostatecznej decyzji, czy koncept wystawiany w Szanghaju trafi do produkcji masowej. Portfolio Horki ma składać się z szeregu modelu, w tym samochodów z napędem alternatywnym wobec silników benzynowych lub wysokoprężnych.