MotoNews.pl

Nowe Porsche 911 Turbo i 911 Turbo S

06 maja 2013

Kategoria | Rynek Premium
Marka, model | ,
911 Turbo S Coupé

50 lat temu Porsche 911 zadebiutowało podczas Międzynarodowej Wystawy Motoryzacyjnej we Frankfurcie. Dziesięć lat później na tej samej wystawie premierę miał prototyp modelu 911 Turbo. W 40 rocznicę powstania niemiecki producent wprowadza na rynek nową generację modeli 911 Turbo i 911 Turbo S.

Oba mają nowy napęd na wszystkie koła PTM, aktywny układ kierowniczy osi tylnej, adaptacyjny system aerodynamiczny, LEDowe reflektory i 6-cylindrowy, 3,8-litrowy silnik biturbo z wtryskiem bezpośrednim o mocy do 560 KM (Turbo S, w 911 Turbo generuje moc 520 KM). Jednostka napędowa współpracuje z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK, teraz dostępną z funkcją start/stop pozwalającą na obniżenie zużycia paliwa nawet o 16%.

Model zyskał nowe podwozie o lekkim designie, jego osie rozstawiono w odległości o 100 mm większej niż w poprzedniej generacji. Porsche 911 Turbo i Turbo S mają też najszersze nadwozia w całej rodzinie 911-tek. Koła zdobią większe, 20 calowe obręcze z lekkich stopów. Po raz pierwszy w modelach 911 Turbo oferowany jest aktywny system Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) z elektroniczną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego. W 911 Turbo S należy do wyposażenia standardowego, tak jak i pakiet Sport Chrono. W rezultacie nowe Porsche 911 Turbo S na standardowych oponach pokonuje Północną Pętle Nurburgring w czasie poniżej 7:30 min.

Nowe 911 Turbo z opcjonalnym pakietem Sport Chrono rozpędza się z miejsca do 100 km/h w 3,2 sekundy, a 911 Turbo S robi to w 3,1 sekundy. Prędkość maksymalna modelu to 318 km/h.

Nowe Porsche 911 Turbo i Turbo S pojawią się w salonach sprzedaży pod koniec września tego roku. Na rodzimym, niemieckim rynku będą kosztowały od 162 055 euro za Turbo i od 195 256 euro za Turbo S.

Zdjęcia: Porsche, opracowanie: BM