W zeszłym tygodniu zapowiadaliśmy debiut zmodyfikowanego Volkswagena Amaroka na zlocie fanów pojazdów GTI nad jeziorem Woerthersee i prezentowaliśmy pierwsze szkice auta, a teraz – już po oficjalnej premierze – możemy pokazać Czytelnikom zdjęcia z imprezy oraz sprostować kilka szczegółów.
Okazuje się, że koncepcyjny pickup nie nosi nazwy R-Line, jak informowaliśmy, lecz opatrzono go mianem Amarok Power-Pickup. Reszta szczegółów się zgadza. Przygotowany przed oddział samochodów użytkowych Volkswagena Amarok napędzany jest 3-litrowym silnikiem V6 TDI generującym moc 272 KM i maksymalny moment obrotowy 600 Nm. Moc przekazuje na koła 8-biegowa przekładnia automatyczna. Samochód został także wyposażony w stały napęd na wszystkie koła 4MOTION.
Power-Pickup bazuje na Amaroku w wersji z pojedynczą kabiną i został zaprojektowany jako “warsztat na kołach” przewożący części zamienne, narzędzia i wyposażenie samochodów wyścigowych. Potrafi przyspieszyć z miejsca do 100 km/h w 7,9 sekundy.
Nadwozie Amaroka nabrało indywidualnego charakteru dzięki poszerzonym nadkolom, pod którymi kryją się opony zamontowane na nowych, 22-calowych obręczach z lekkich stopów, zawieszeniu obniżonemu o 80 mm, reflektorom biksenonowym z chromowanych oprawach, chromowanej atrapie chłodnicy i powiększonym wlotom powietrza. W tyle znalazł się dyfuzor z włókna węglowego i podwójne końcówki rur wydechowych oraz przyciemnione klosze tylnych świateł i czerwono-biało-czarne, ozdobne naklejki.
W kabinie zastosowano również czarno-czerwono-biały schemat kolorystyczny. Sportowe fotele pokryto tapicerką z nubuku. Na liście wyposażeniowej wnętrza znalazły się m.in. 8-calowy ekran dotykowy o 500-watowy subwoofer.