Porsche 918 Spyder to połączenie świetnych osiągów z umiarkowanym zapotrzebowaniem na paliwo. Napęd hybrydowy na wszystkie koła pozwala temu sportowemu samochodowi na rywalizację w zmaganiach sportowych. Na napęd ten składa się 4,6-litrowy silnik spalinowy V8 oraz po jednym motorze elektrycznym przy każdej z osi. Rozwiązanie bazuje na doświadczeniach zebranych przez Porsche podczas wyścigów, w których brał udział model 911 GT3 R Hybrid.
Porsche 918 Spyder pokonuje Północną Pętlę Nuerburgring w czasie 7:14 min (wynik ten osiągnięto podczas testów we wrześniu 2012 roku, jeszcze z udziałem prototypu). Hybryda typu plug-in rozwija moc 880 KM i zgodnie z informacjami pochodzącymi od producenta zużywa tylko 3 l paliwa na 100 km w nowym europejskim cyklu jazdy.
Porsche 918 Spyder korzysta także z innych supernowoczesnych technologii. Jego konstrukcję wykonano z polimeru wzmocnionego włóknem węglowym CFRP o wyjątkowej sztywności skręcania. Samochód waży 1640 kg. W zawieszeniu zastosowano adaptacyjny system amortyzatorów PASM. Poza tym 918 Spyder może się pochwalić systemem PAA (Porsche Active Aerodynamic), na który składają się ruchome komponenty nadwoziowe, takie jak wysuwane tylne skrzydło, spojler umieszczony między dwoma wspornikami skrzydła i dwie regulowane przysłony, które otwierają się pod podwoziem, tuż przez przednią osią oraz wloty powietrza pod reflektorami o regulowanym przepływie.
Samochód pracuje w pięciu trybach:
- E-Power – tryb domyślny dopóki starczy energii w baterii litowo-jonowej. W idealnych warunkach 918 Spyder może przejechać do 30 km w trybie czysto elektrycznym, przyspieszyć z miejsca do 100 km/h w mniej niż 7 sekund i rozwinąć prędkość maksymalną 150 km/h.
- Hybrid – w tym trybie silniki elektryczne i silnik spalinowy pracują na przemian, przy czym nacisk kładziony jest na zmniejszenie zużycia paliwa.
- Sport Hybrid – Silnik benzynowy pracuje w trybie ciągłym, a motory elektryczne wspierają go. W tym trybie nacisk kładziony jest na osiągi i sportowy styl jazdy.
- Race Hybrid – maksymalne osiągi i wyjątkowo sporty styl jazdy w dość krótkim czasie. Silnik benzynowy ładuje baterię, gdy kierowca nie wykorzystuje pełni jego mocy. Jednostki elektryczne wspierają jednostkę spalinową. Skrzynia PDK pracuje w trybie sportowym.
- dodatkowy przycisk Hot Lap – wykorzystanie ostatnich rezerw 918 Spyder. Można z niego korzystać tylko w trybie Race Hybrid. Zużywa całą, dostępną energię w baterii litowo-jonowej.