BMW M GmbH przedstawiło nowy pakiet Competition dostępny jako element wyposażenia opcjonalnego w najmocniejszych modelach w portoflio firmy: BMW M5, BMW M6 Coupe, BMW M6 Convertible i BMW M6 Gran Coupe.
Pakiet Competition został stworzony, by poprawić charakterystykę prowadzenia tych aut. Dokonuje precyzyjnego tuningu zawieszenia i pracy silnika w celu zwiększenia osiągów i zwiększenia kontroli nad pojazdem, nawet w bardzo dynamicznych sytuacjach drogowych.
Pakiet zwiększa moc jednostki napędowej V8 M TwinPower turbo napędzającej BMW M5, Bmw M6 Coupe, BMW M6 Convertible i BMW M6 Gran Coupe o 11 kW, do 423 kW/575 KM. Jednocześnie inżynierzy z BMW M GmbH mocno zmodyfikowali ustawienia zawieszenia. W BMW M5 w rezultacie tych zmian nadwozie przybliżyło się do nawierzchni drogi o 10 mm. Aktywna blokada mechanizmu różnicowego M – standardowy element we wszystkich modelach – zyskała własną jednostkę kontrolną. W połączeniu ze zmienionym ustawieniem zawieszenia poprawia trakcję modeli M5 i M6. Nowy układ kierowniczy z funkcją Servotronic dostosowaną do specyfiki modeli M gwarantuje pewny i bezpieczny kontakt z nawierzchnią drogi, jednocześnie poprawiając zachowanie pojazdu na zakrętach. Z pakietem Competition tryb M Dynamic systemu DSC ma jeszcze bardziej sportową charakterystykę. Pakiet obejmuje także nowe, 20-calowe obręcze z lekkich stopów M i sportowy układ wydechowy z podwójnymi końcówkami rur wydechowych M pokrytymi czarnym chromem.
Zastosowanie pakietu Competition w modelach M5 i M5 skraca czas rozpędu z miejsca do 100 km/h o 0,1 sekundy, a od 0 do 200 km/h o 0,2 sekundy.