Dynamika, komfort, efektywność, estetyka i całe morze innowacji służących radości z jazdy – nowe BMW Serii 5 ma wszystko, czego potrzebuje najchętniej kupowany model klasy executive z górnej półki segmentu premium. Precyzyjne modyfikacje rozwiązań konstrukcyjnych, nowe warianty silnikowe oraz kolejne innowacyjne dodatki do szerokiej gamy dostępnego już wcześniej wyposażenia, a także nowości technologii BMW ConnectedDrive podnoszą atrakcyjność rodziny modeli nowej BMW Serii 5.
Stylizacja
Nowe kontury charakterystycznych dla BMW nerkowych wlotów powietrza wraz z na nowo wystylizowanym wlotem powietrza pod zderzakiem wzmacniają sportowy wygląd nowego BMW Serii 5 Sedan oraz Touring. W obu wariantach zaakcentowano szerokość tylnej części samochodu, podkreślając ją ukształtowaniem dolnej części zderzaków, a także wąskimi, ostro wyprofilowanymi i jeszcze bardziej wyrazistymi kształtami tylnych świateł.
W nowym BMW Serii 5 Gran Turismo przestylizowany przedni wlot powietrza pod zderzakiem podkreśla solidność samochodu. Jego odmieniony tył pozwolił na optyczne wydłużenie i obniżenie nadwozia. Wyraźnie trójwymiarowy projekt powierzchni wokół tablicy rejestracyjnej i chromowana listwą pod tylnym zderzakiem dodają głębi dynamicznej sylwetce samochodu.
Reflektory ksenonowe są wyposażeniem standardowym wszystkich modeli, a reflektory adaptacyjne LED po raz pierwszy trafiły na listę wyposażenia opcjonalnego wraz ze światłami przeciwmgielnymi, które również wykonano w technice LED. Kierunkowskazy umieszczono w obudowach lusterek zewnętrznych. Nowością w BMW Serii 5 są pakiety BMW Luxury Line i BMW Modern Line zawierające wyjątkowe elementy wyposażenia. Do tego dochodzi pakiet M Sport dostosowany specjalnie do każdego z wariantów modelowych samochodu.
Funkcjonalność
Nowe detale we wnętrzu wzmacniają wrażenie, jakie robi ono na pasażerach swoim wyglądem i wyjątkową funkcjonalnością. Wyświetlacz standardowo instalowanego systemu operacyjnego iDrive jest teraz w wersjach Sedan i Touring umieszczony w chromowanej ramce. Schowki i uchwyty na napoje w konsoli centralnej tych modeli mają obecnie większą pojemność.
Zmieniona tylna część nadwozia pozwoliła zwiększyć bagażnik nowego BMW Serii 5 Gran Turismo o 60 litrów, dzięki czemu bagażnik ma obecnie aż 500 litrów pojemności. Nowe kolory nadwozia, obręcze kół ze stopu metali lekkich, kolory tapicerki i elementy wykończenia wnętrza dla wszystkich modeli BMW Serii 5 zwiększają ich atrakcyjność i pozwalają na szerszy zakres indywidualizacji.
Silniki
Wszystkie warianty nowego BMW Serii 5 stały się szybsze, bardziej ekonomiczne, i czystsze, dzięki całej palecie zastosowanych w nich, starannie zoptymalizowanych rozwiązań i detali. Efektem tego jest zmniejszenie zużycia paliwa. W niektórych wersjach poprawa jest znacząca, uniknięto jednak płacenia za nią spadkiem sportowych możliwości samochodu. Udało się uzyskać wręcz przeciwny efekt i dzisiaj niektóre modele oferują jeszcze lepsze osiągi. Do tego wszystkie silniki już obecnie będą spełniały wymogi normy czystości spalin EU6, która wejdzie w życie od września 2014 roku. W tym celu silniki wysokoprężne wyposażono standardowo w technologię redukcji tlenków azotu BMW BluePerformance.
Samochód został wyposażony w funkcję odzysku energii hamowania, funkcję Auto Start-Stop (również w połączeniu z ośmiobiegową przekładnią automatyczną), wskaźnik optymalnego punktu zmiany biegu i tryb jazdy ECO PRO, w wyposażeniu standardowym znalazł się także cały zestaw technologiczny BMW EfficientDynamics zawierający w tej wersji również tryb jazdy wybiegiem (z rozłączonym układem napędowym), proaktywnym asystentem jazdy ułatwiającym płynne dostosowanie prędkości samochodu do ograniczeń prędkości, które pojawią się dopiero za chwilę oraz funkcję ECO PRO Route, z której można korzystać posiadając opcjonalny system nawigacji Professional. Niezależnie od tego prowadzono intensywne prace nad optymalizacją aerodynamiki samochodu, uzyskując między innymi obniżenie współczynnika czołowego oporu powietrza (oznaczanego Cd lub Cx). W BMW520d Sedan współczynnik ten wynosi obecnie 0,25 i jest to jeden z kluczowych elementów składających się na uzyskaną poprawę sprawności energetycznej samochodu.
Wprowadzenie na rynek nowej rodziny modeli BMW Serii 5 oznacza również powiększenie gamy silników dostępnych w tych samochodach. Na przykład, w ofercie pojawił się BMW 518d jako nowy model bazowy wyposażony w silnik Diesla. Jego czterocylindrowy silnik wysokoprężny z technologią BMW TwinPower Turbo ma moc maksymalną 105kW/143KM. Trafi on zarówno do nowego BMW 5 Limuzyna, jak i do BMW 5 Touring. Podobnie jak BMW 520d Limuzyna, BMW 518d Limuzyna może imponować średnim zużyciem paliwa w cyklu pomiarowym UE wynoszącym 4,5 litra na 100 km i emisją CO2 na poziomie 119 gramów na kilometr. W ofercie znajdzie się również BMW 520d xDrive, zarówno w nadwoziu Sedan, jak i Touring. Oznacza to, że liczba modeli wyposażonych w inteligentny system napędu wszystkich kół rośnie do siedmiu w przypadku BMW Serii 5 Touring i do ośmiu w BMW Serii 5 Limuzyna. Z kolei BMW Serii 5 Gran Turismo otrzyma cztery wersje silnikowe dostosowane do współpracy z systemem xDrive.
Ofertę silnikową zamyka od góry jednostka, która będzie dostępna we wszystkich wersjach nadwoziowych nowej rodziny modeli BMW serii 5. Będzie to nowy silnik w układzie V8 z technologią BMW TwinPower Turbo rozwijający moc 330kW/450KM. Paleta jednostek napędowych dostępnych w nowym BMW Serii 5 Limuzyna oraz BMW Serii 5 Touring obejmuje obecnie cztery silniki benzynowe i sześć silników z zapłonem samoczynnym, a także dwa samochody BMW M Performance: BMW M550d xDrive Sedan i BMW M550d xDrive Touring. Klienci decydując się na nowe BMW 5 Gran Turismo mogą wybierać spośród dwóch jednostek benzynowych i trzech wysokoprężnych.
Kolejne udoskonalenia zostały wprowadzone również do inteligentnego zarządzania energią w BMW ActiveHybrid 5. Hybrydowy sedan będzie teraz dostępny ze specjalnie dostrojonym, proaktywnym asystentem jazdy, którego możliwości pozwalają na dostosowanie współpracy silnika spalinowego i silnika elektrycznego do trasy, jaka jest jeszcze przed samochodem.
Technologie podwoziowe zastosowane w nowym samochodzie, to między innymi podwójne wahacze w zawieszeniu kół przednich, zintegrowana oś tylna, czy elektryczne wspomaganie kierownicy z funkcją Servotronic w standardzie. Układ wspomagania został przy tej okazji nieco przestrojony, by dostarczać bezkonkurencyjnej równowagi między sportowymi osiągami i komfortem jazdy. BMW Serii 5 Touring oraz BMW Serii 5 Gran Turismo wyposażone standardowo w zawieszenie pneumatyczne, dysponują funkcją automatycznego samopoziomowania tylnej osi. Włącznik Driving Experience Control na konsoli centralnej jest standardem we wszystkich modelach. Dynamiczna kontrola tłumienia amortyzatorów, zawieszenie sportowe M, systemy Adaptive Drive oraz Integral Active Steering nieosiągalne u żadnego z konkurentów, mogą być zamówione jako opcje wyposażeniowe.
Wyposażenie opcjonalne i BMW ConnectedDrive
W opcjonalnym pakiecie Comfort Access znalazła się funkcja pozwalająca na otwieranie pokrywy bagażnika bez użycia rąk, ale tym razem funkcja została rozszerzona o mechanizm zamykający pokrywę. W nowym modelu ruch stopy pod tylnym zderzakiem może wywołać zarówno zamknięcie, jak i otwarcie pokrywy. Ponadto, nowe BMW Serii 5 oferuje osobom podróżującym na tylnym siedzeniu system rozrywkowy z wyświetlaczem przypominającym tablet, nagłośnienie Harman Kardon Surround Sound System oraz nową wersję oświetlenia wnętrza, która umożliwia zmianę tonu oświetlenia między pomarańczowym i białym.
BMW Serii 5 umożliwia unikalny na rynku zakres inteligentnej łączności. Obok funkcji Concierge Service pozwalającej na rezerwację hoteli i wybór innych usług, BMW ConnectedDrive oferuje niezwykle szeroki zestaw funkcji biurowych, w tym usług opartych na łączności internetowej. Przykładowo, funkcja dyktowania stanowi wygodny sposób wprowadzania w czasie podróży tekstu do użycia w wiadomości SMS lub e-mail. Cała gama funkcji i usług wyszukiwania, wspomagania podróży, biurowych i społecznościowych może być dostępna za pośrednictwem zainstalowanej w samochodzie karty SIM lub poprzez smartfon znajdujący się w samochodzie. Serwis muzyczny Online Entertainment dostępny jest za ryczałtową stawkę, dostarczając za pośrednictwem Internetu swoje usługi bezpośrednio do samochodu. Opcjonalny system nawigacji Professional wykorzystuje zoptymalizowane menu wyświetlacza i umożliwia dostęp do informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Nowy kontroler z dotykowym polem pozwala teraz na używanie liter do programowania celu podróży lub do wykorzystania wraz innymi funkcjami systemu iDrive. BMW oferuje inteligentne wykonywanie połączeń awaryjnych w standardzie, co będzie możliwe na bardzo wielu rynkach motoryzacyjnych.
W BMW serii 5 wprowadzono także asystenta świateł drogowych zapobiegającego oślepianiu i system BMW Night Vision, który obejmuje rozpoznawanie ludzi i zwierząt oraz funkcję dynamicznego oświetlenia punktowego. Od listopada 2013 roku będzie oferowany opcjonalny asystent jazdy w korkach. System ten automatycznie utrzymuje samochód na tym samym pasie ruchu, nawet na krętej drodze. Będzie on wchodził w skład opcjonalnego systemu Driving Assistant Plus, który obejmuje także aktywny tempomat z funkcją Stop & Go oraz ostrzeganie przed kolizją z funkcją hamowania. Funkcja tempomatu, wsparta czujnikami radarowymi i kamerą, reaguje z jeszcze większą precyzją na zmiany sytuacji drogowej, a także na obiekty stacjonarne. Inną funkcją dostępną dla wersji Sedan i Touring od listopada 2013 roku będzie całkowicie automatyczny asystent parkowania.