W tegorocznej edycji słynnego wyścigu Pikes Peak International Hill Climb (Pikes Peak, 25-30 czerwca) Mitsubishi Motors Corporation (MMC) wystawi prototypowe Mitsubishi MiEV Evolution II z napędem elektrycznym. Dzięki udoskonalonej wersji MiEV Evolution II, MMC liczy na zwycięstwo w klasyfikacji generalnej. Zespół MMC wystartuje w dwóch nowych, elektrycznych wyścigówkach z napędem na cztery koła.
MMC planuje wykorzystać wiedzę i doświadczenie zdobyte podczas wyścigu dla potrzeb zaawansowanego technologicznie programu rozwojowo-badawczego @earth TECHNOLOGY oraz przyszłych modeli seryjnych marki.
Firma Mitsubishi Motors Corporation zadebiutowała w wyścigu Pikes Peak w ubiegłym roku, wystawiając do rywalizacji prototyp i-MiEV Evolution, który ukończył imprezę na drugim miejscu w kategorii pojazdów z napędem elektrycznym. Dzięki udziałowi w zeszłorocznej imprezie firma zyskała ogromną ilość bezcennych danych dotyczących prędkości, przyśpieszenia, zachowania pojazdu na drodze, wydajności akumulatorów układu napędowego, temperatury silnika oraz innych informacji o kluczowym znaczeniu dla procesu tworzenia i rozwoju samochodów z napędem elektrycznym.
Podobnie, jak i-MiEV Evolution w roku ubiegłym, Mitsubishi MiEV Evolution II również wykorzystuje podzespoły stosowane w seryjnych wersjach modelu oraz dedykowane im wydajne akumulatory i mocne silniki zaprojektowane przez dostawców MMC. W oparciu o doświadczenie zdobyte w poprzedniej edycji wyścigu, firma MMC zdecydowała się doposażyć czterosilnikowy (po dwa motory elektryczne przy każdej osi) układ napędowy swoich wyścigówek w zintegrowany system kontroli dynamiki pojazdu S-AWC (ang. Super All-Wheel Control), który poprawia charakterystykę prowadzenia oraz przewidywalność zachowania MiEV Evolution II na drodze. Znaczny wpływ na zwiększenie dynamiki ma również obniżona masa własna oraz poprawione właściwości aerodynamiczne.
Pierwsze Mitsubishi MiEV Evolution II poprowadzi dwukrotny triumfator Rajdu Dakar, Hiroshi Masuoka, który w zeszłym roku za sterami i-MiEV Evolution wywalczył drugą lokatę w kategorii pojazdów z napędem elektrycznym. Zawodnik ten pełnił będzie również funkcję kapitana zespołu MMC. Za kierownicą drugiego Mitsubishi MiEV Evolution II will zasiądzie Greg Tracy, sześciokrotny zwycięzca Pikes Peak w kategorii jednośladów.
Organizowany w Kolorado wyścig Pikes Peak International Hill Climb to coroczna impreza motoryzacyjna, której uczestnicy ścigają się zmierzając na szczyt góry Pikes Peak wznoszący się 4300 m n.p.m., pokonując różnicę wysokości wynoszącą 1500 metrów. Pierwszy wyścig odbył się w 1916 roku, a w 2013 roku zostanie rozegrana jego 91 edycja, co oznacza, że jest to druga, najstarsza impreza motorowa w USA (po Indianapolis 500). Udział w imprezie znanej również pod nazwą „wyścigu do chmur” wymaga niezwykle drobiazgowego przygotowania pojazdu, bowiem lokalizacja trasy stanowi ogromne wyzwanie (różnica ciśnienia atmosferycznego i temperatury, zmienne warunki pogodowe i inne czynniki) dla wyścigówek, które muszą przecież gwarantować odpowiednie osiągi niezależnie od wysokości nad poziomem morza.