Renault zaprezentował nowy pojazd koncepcyjny na 71 Grand Prix Formuły 1 w Monako. Nowy koncept nawiązuje do sportowego ducha marki i ma być swego rodzaju hołdem złożonym legendarnym modelom R5 Turbo i Clio V6.
Nowe Renault nosi nazwę Twin’Run i jest prawdziwą wyścigówką wyposażoną w konstrukcję rurową zapożyczoną ze świata modeli wyczynowych i średniej wielkości silnik V6 o mocy 320 KM bazujący na jednostce napędowej z Megane Trophy.
Podobnie, jak bliźniaczy model Twin’Z, Twin’Run jest nowoczesną i dość zabawną interpretacją samochodu miejskiego. Oba koncepty odnoszą się do aspektu „zabawy” podczas jazdy i demonstrują możliwości personalizacji miejskiego auta przyszłości. Twin’Run, również podobnie jak Twin’Z, ma niebieski lakier nadwozia, do tego dodano czerwone akcenty m.in. w postaci pasa biegnącego wzdłuż całej karoserii oraz dwóch dodatkowych pasów na dachu. Czerwone elementy znajdziemy także w przedniej części pod atrapą chłodnicy, na bardzo wąskich obudowach lusterek bocznych, bokach tylnego skrzydła i czarno-białych obręczach kół. Same koła rozstawiono szeroko w rogach nadwozia, zwisy są krótkie, a linia szyb bocznych rozpoczyna się stosunkowo wysoko. Szereg detali nawiązuje do stylu słynnej wyścigówki renault z lat 80 XX w. – R5 Turbo, np. wygląd reflektorów.
Nadwozie Twin’Run wykonane z materiałów kompozytowych i włókna węglowego opiera się na stalowej konstrukcji rurowej. Model napędza silnik zapożyczony z Megane Trophy. Zamontowana pionowo przed tylną osią jednostka V6 ma pojemność 3498 cm sześciennych i generuje 320 KM przy 6800 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 380 Nm dostępny od 4850 obr./min. Silnik współpracuje z 6-biegową, dwusprzęgłową skrzynia sekwencyjną SADEV i blokadą mechanizmu różnicowego. By odpowiednio rozłożyć masę pojazdu, część komponentów (zbiornik paliwa, system hydrauliczny) umieszczono pod przednią maską.
W kabinie Twin’Run znajdziemy kubełkowe fotele SPARCO z uprzężami bezpieczeństwa, panele drzwiowe i deskę rozdzielczą obite czarno-czerwoną alcantarą, sportową kierownicę, dźwignię hamulca ręcznego umieszczoną na tym samym poziomie, co dźwignia zmiany biegów, 5,5-calowy ekran LCD i aluminiowe nakładki na pedały gazu, hamulca i sprzęgła.
Renault Twin’Run po raz pierwszy przejechało swoje pierwsze okrążenie po ulicach Monako wczoraj, w obecności publiczności zgromadzonej na 71 Grand Prix Formuły 1 (sam wyścig F1 odbędzie się w niedzielę). Towarzyszyły mu Clio V6 i Maxi 5 Turbo.