Lotus Exige S pozbywa się dachu na lato – producent wprowadza do rodziny Exige model Roadster, który dołączy do Exige S, Exige Cup i Exige Cup R.
Model ze składanym dachem napędza ten sam 3,5-litrowy silnik V6HC VVTi z turbosprężarką Harrop HTV 1320, co coupe. Jednostka napędowa współpracuje z 6-biegową skrzynią o sportowych przełożeniach. Kabriolet waży o 10 kg mniej niż Exige S (jego masa to 1166 kg) i jest najszybszym modelem gwarantującym jazdę z wiatrem we włosach w ofercie Lotusa.
Zawieszenie zostało wyposażone w dwa wahacze poprzeczne i stabilizatory poprzeczne w przedniej i tylnej części oraz wyczynowe amortyzatory gazowe marki Bilstein i sprężyny Eibacha. Układ hamulcowy posiada wentylowane i nawiercane tarcze z 4-tłoczkowymi zaciskami. Samochód ułatwia kierowcy zadanie dzięki udostępnieniu takich funkcji, jak: systemy ABS i ESP stworzone przez Lotusa ze współpracy z firmą BOSCH, hydrauliczny asystent hamowania (HBA), elektroniczny system dystrybucji siły hamowania (EBD), kontroli hamowania na zakręcie (CBC) i system Lotus Dynamic Performance Management, który pozwala na wybór jednego z ustawień: Race, Sport lub Touring.
Exige S Roadster rozpędza się z miejsca do 100 km/h w 4 sekundy i rozwija moc 350 KM przy 7000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy jednostki napędowej to 400 Nm dostępne od 4500 obr./min. Model może się rozpędzić do prędkości 233 km/h.
Nadwozie kabrioletu wygląda nieco skromniej niż w przypadku coupe, ponieważ pozbawiono je tylnego skrzydła i przedniego splittera, by zmaksymalizować przepływ powietrza pod jego smukłą sylwetką. Lotus Exige S Roadster porusza się na oponach Pirelli P-Zero Corsa zamontowanych na obręczach z lekkich stopów o średnicy 17 cali przy osi przedniej i 18 cali przy osi tylnej.
Kabriolet będzie dostępny w sprzedaży tylko w Unii Europejskiej i Japonii, Amerykanie będą musieli obejść się smakiem. Cena wariantu europejskiego to 55 378 euro.