Zajmujący się produkcją sportowych odmian modeli należących do grupy Chryslera oddział SRT (Street&Racing Technology) niedawno przygotował specjalny egzemplarz najnowszej odsłony modelu SRT Viper GTS przeznaczony dla fundacji Sons of Italy. Fundacja ma na celu zbliżenie kulturowe USA i Włoch oraz wspieranie Amerykanów włoskiego pochodzenia i od lat sześćdziesiątych XX w. zajmuje się działalnością filantropijną. Wyjątkowy egzemplarz SRT Vipera GTS ma zostać zlicytowany na aukcji, a dochód z jego sprzedaży zostanie wykorzystany do realizacji celów statutowych organizacji.
SRT Viper GTS dla Sons of Italy z zewnątrz wyróżnia się trójwarstwowym, perłowo-białym lakierem nadwozia o nazwie Avorio Perla i wieloramiennymi, czarnymi obręczami z lekkich stopów. Za przednimi kołami umieszczono mały emblemat z włoską flagą. Wnętrze wykończono tapicerką ze skóry Laguna w odcieniu „ciepłej sepii”. W kabinie także znalazły się akcenty nawiązujące do narodowych barw Włoch – plakietki z napisem GTS mają litery w kolorach zielonym, białym i czerwonym; podobnie prezentują się pasy biegnące wzdłuż centralnej części foteli.
Dlaczego SRT zdecydowało o wsparciu akurat fundacji Sons of Italy? Łączy się z tym dość pikantna historia. Chrysler należy obecnie do grupy Fiata, a jego szefem jest oczywiście Włoch. Niestety, niedawno Sergio Marchionne, dyrektorowi generalnemu Fiata/Chryslera wymknęła się dość niefortunna uwaga na temat obywateli USA włoskiego pochodzenia, co – jak można się było spodziewać – nie spodobało się tej społeczności i pan Marchionne musiał wymyślić jakiś sposób, by ponownie zjednać sobie tę sporą grupę klientów.