MotoNews.pl

Mercedes-Benz SLS AMG Borrasca

14 czerwca 2013

Kategoria | Inden  Tuning
Inden Mercedes SLS 13

Pod słowem “Borrasca” kryje się hiszpańskie określenie na burzę z piorunami. A w naszym przypadku “Borrasca” to piękna interpretacja Mercedesa-Benz SLS AMG w wykonaniu firmy tuningowej INDEN Design. Chrzcząc niemiecki model imieniem burzy, tunerzy pragnęli zasugerować tempo, w jakim będzie on podbijać serca fanów motoryzacyjnych produktów ze Stuttgartu.

Z pewnością nie było łatwo umiejętnie zmienić design niemal perfekcyjnego roadstera prosto z fabryki nie powodując zaburzeń w jego proporcjach i harmonijnym wyglądzie krzywizn nadwozia. By nie wpaść w pułapkę, specjaliści z INDEN postanowili skupić się na dużej liczbie drobnych, lecz efektywnych modyfikacji wyszukanego nadwozia SLS AMG. By zoptymalizować profil aerodynamiczny samochodu (i na przykład zwiększyć siłę docisku osi przedniej do podłoża) – INDEN Design zaopatrzył Mercedesa w nowy zderzak przedni z dokładką wykonany w całości z włókna węglowego. Wymieniono także maskę silnika.

Boczna część Mercedesa-Benz SLS “Borrasca” wyróżnia się nie tylko nowymi błotnikami ze wstawkami z włókna węglowego i czarnymi owiewkami, lecz także zupełnie nowymi fartuchami z dużym otworem wentylacyjnym.

Tyłowi Mercedesa także zaaplikowano nowe komponenty z włókna węglowego w postaci nowego fartucha z dyfuzorem. Spaliny wydobywają się z układu wydechowego wyposażonego w system przepustnic przez sportowe końcówki rur ze stali szlachetnej. Pojazd porusza się na ogumieniu Continental w rozmiarze 265/30/21 z przodu i 295/25/21 z tyłu zamontowanym na 21-calowych obręczach z lekkich stopów o podwójnych ramionach. Zawieszenie obniżono o ok. 15 mm.

Moc silnika Mercedesa-Benz SLS AMG została zwiększona do 635 KM.

Zdjęcia: INDEN Design, opracowanie: BM