Na polskim rynku debiutują usportowione modele Kia pro_cee’d GT i Kia cee’d GT, oferujące klientom silnik o mocy ponad 200 KM.
Konstrukcja samochodów Kia pro_cee’d GT i cee’d GT oparta jest na modelach podstawowych, stąd też ich identyczna długość całkowita (4310 mm), szerokość (1780 mm) oraz rozstaw osi (2650 mm). Tym niemniej linia dachu nowego pro_cee’da GT i cee’da GT została obniżona o 40 mm, a słupek środkowy przesunął się do tyłu o 220 mm.
Nowe modele są napędzane 1,6-litrowym silnikiem benzynowym GDI, wyposażonym w turbosprężarkę dwukanałową, która przyczynia się do wzrostu mocy do 204 KM i momentu obrotowego do 265 Nm. Jednostka współpracująca z sześciostopniową przekładnią manualną zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 7,7 sekundy i pozwala na rozpędzenie sportowej Kii do 230 km/h. Godna uwagi jest elastyczność napędu: przyspieszenie na czwartym biegu od 60 do 100 km/h zajmuje 5,4 sekundy, a na piątym i szóstym biegu od 80 do 120 km/h – odpowiednio 7,3 oraz 8,8 sekundy.
Nowe modele GT zostały zaprojektowane w Europie pod nadzorem Petera Schreyera, prezesa i głównego stylisty Kia Motors Corporation. Od pozostałych wersji modelowych wyróżniają je takie elementy, jak nowa atrapa chłodnicy, zmienione reflektory, pogłębione zderzaki, światła do jazdy dziennej LED, nowe lampy przeciwmgielne, podwójna końcówka wydechu, 18-calowe felgi z lekkiego stopu, a także lakierowane na czerwono zaciski hamulców.
Wystrój kabin obejmuje sportowe fotele Recaro, metalizowane nakładki pedałów, specjalnie dobrane materiały wykończeniowe oraz kierownicę obszytą perforowaną skórą z czerwonymi przeszyciami. Dodatkowo, specjalnie dla modeli GT opracowano nową wersję wyświetlacza KiaSupervisionCluster.
Nowy cee’d GT będzie oferowany na naszym rynku w 3- i 5-drzwiowej wersja nadwozia. Specyfikacja obejmuje dwie wersje wyposażenia L oraz XL. Cena wersji bazowej wynosi 86 990 PLN.