MotoNews.pl

Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse – emocje przeniesione z toru wyścigowego na zwykłą drogę

01 sierpnia 2013

Kategoria | Premiery  Rynek Premium
Gallardo SquadraCorse 9

Dzięki nowemu modelowi Gallardo LP 570-4 Squadra Corse Lamborghini udało się przenieść emocje typowe dla jazdy po torze wyścigowym na zwykłe drogi. Samochód charakteryzują świetne osiągi, które sprawiają, że jadąc autostradą możemy poczuć się, niczym kierowca szybkiej wyścigówki. Nowa i najbardziej ekstremalna wersja Gallardo bazuje na Gallardo Super Trofeo, modelu startującym w wyścigach serii Lamborghini Blancpain Super Trofeo. Światowa premiera Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse odbędzie się we wrześniu, podczas tegorocznej edycji Międzynarodowej Wystawy Samochodowej IAA we Frankfurcie nad Menem.

Nazwa „Squadra Corse” nawiązuje do stworzonego niedawno działu firmy Autmobili Lamborghini koordynującego wszystkie działania marki związane ze sportami motorowymi, od GT3 po mistrzostwa Lamborghini Blancpain Super Trofeo w Europie, Azji i Ameryce.

Nowe Gallardo Squadra Corse ma wiele wspólnego z pojazdami wyścigowymi Lamborghini. Korzysta z tego samego, niezmodyfikowanego silnika, jaki wykorzystywany jest w wersji wyścigowej. Ma to samo skrzydło zamontowane w tyle nadwozia, zwiększające stabilność dynamiczną podczas jazdy z dużą prędkością. Posiada także dającą się demontować maskę silnika z systemem szybkiego odczepiania. Zarówno skrzydło, jak i maskę silnika wykonano z kompozytu z dodatkiem włókna węglowego. Materiał ten, wraz z aluminium, stanowi bazę konstrukcyjną modelu, dzięki czemu waży on tylko 1340 kg, o 70 kg mniej niż standardowe Gallardo LP 560-4.

Gallardo PL 650-4 Squadra Corse może się pochwalić imponującym stosunkiem mocy do masy pojazdu, wynoszącym 2,35 kg/KM. Auto rozpędza się z miejsca do 100 km/h w 3,4 sekundy, a do 200 km/h w 10,4 sekundy. Potrafi rozwinąć prędkość maksymalną 320 km/h. Jednostka napędowa V10 generuje 570 KM mocy. By kierowca mógł nad nią zapanować, Squadra Corse została także wyposażone w układ hamulcowy z karbonowo-ceramicznymi tarczami. Silnik współpracuje ze zrobotyzowaną, 6-bigową przekładnią e-gear, przekazującą moc na wszystkie koła.

Nadwozie Lamborghini Gallardo Squadra Corse może mieć kolor żółty, biały, szary lub czerwony, zawsze jednak zdobić je będzie naklejka we włoskich barwach narodowych i matowe, czarne wykończenia na skrzydle tylnym. Maskę silnika, przednie wloty powietrza, tylny dyfuzor i 19-calowe obręcze z lekkich stopów pokryto mocno błyszczącym, czarnym lakierem, a potężne zaciski hamulcowe mogą mieć kolor czerwony, czarny lub żółty.

Wnętrze kabiny utrzymano w minimalistycznym stylu, lecz do jej wykończenia użyto luksusowych materiałów, takich jak włókno węglowe i Alcantara. Kierowca i pasażer standardowo zajmują miejsca na sportowych fotelach kubełkowych, ale na życzenie Lamborghini montuje w Squadra Corse wersję komfortową.

Zdjęcia: Lamborghini, opracowanie: BM