Mercedes-Benz uzupełnia gamę silnikową Klasy E o dwie nowe, oszczędne i przyjazne środowisku odmiany. Model E 200 Natural Gas Drive w trybie zasilania gazem ziemnym emituje o 20 proc. mniej CO2 i pozwala o połowę obniżyć koszty paliwa względem jazdy w trybie benzynowym. E 220 BlueTEC BlueEFFICIENCY Edition to najoszczędniejszy turbodiesel w swojej klasie – średnio zużywa zaledwie 4,4 l ON/100 km.
E 200 Natural Gas Drive prezentuje swoje zalety zwłaszcza w trybie gazowym – na pokonanie 100 km potrzebuje średnio 4,3 kg gazu ziemnego (NEDC), co odpowiada emisji dwutlenku węgla na poziomie 116 g/km. Dodatkowo, jego spaliny są wówczas bardziej przyjazne środowisku niż aut zasilanych benzyną czy olejem napędowym.
W porównaniu do poprzedniej generacji modelu inżynierowie Mercedes-Benz ograniczyli zużycie gazu ziemnego o ponad 20 proc., czyli o 1,2 kg/100 km. Na ten wynik wpływ ma także zastosowanie funkcji ECO start/stop.
Mercedes-Benz E 200 Natural Gas Drive z napędem biwalentnym – jedyny taki model w swojej klasie – automatycznie przełączy się na tryb benzynowy, gdy skończy się gaz w zbiornikach. Nowy, 4-cylindrowy silnik zużywa wtedy jedynie 6,3 l benzyny na każde 100 km (emisja CO2: 147 g/km) i już teraz spełnia normę emisji spalin Euro 6, obowiązującą od 2015 roku.
Należąca do rodziny BlueDIRECT jednostka z bezpośrednim, strumieniowym wtryskiem paliwa generuje moc 115 kW (156 KM) oraz 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy zaledwie 1250 obr./min. W rezultacie Klasa E 200 Natural Gas Drive przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 10,4 s, a jej prędkość maksymalna wynosi 220 km/h.
Praca silnika na gazie ziemnym przynosi odczuwalne korzyści również dla kieszeni – koszty paliwa względem zasilania benzyną spadają o połowę.
Napęd biwalentny ma jeszcze jedną przewagę – zasięg, który w trybie gazowym przekracza 400 km, a łącznie z trybem benzynowym wynosi ponad 1300 km. Z opcjonalnym, 80-litrowym zbiornikiem benzyny kierowca E 200 Natural Gas Drive może pokonać bez tankowania dystans 1600 km.
Gaz jest bezpiecznie magazynowany w trzech zbiornikach. Pierwszy z nich zamontowano za oparciem tylnej kanapy, a dwa kolejne – pod podłogą bagażnika. Ich łączna pojemność wynosi 121,5 l (19,5 kg). Pomimo instalacji dodatkowych zbiorników bagażnik Klasy E mieści 400 l.
E 220 BlueTEC BlueEFFICIENCY Edition – ekstremalnie oszczędny
Sercem modelu E 220 BlueTEC BlueEFFICIENCY Edition jest oszczędny, 4-cylindrowy turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 2143 ccm. Osiąga on moc 125 kW (170 KM) oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego i współpracuje z przekładnią automatyczną 7G-TRONIC PLUS, zoptymalizowaną pod kątem obniżenia zużycia paliwa, a także z funkcją ECO start/stop.
Za ograniczenie zapotrzebowania na olej napędowy odpowiadają również: koła z oponami o obniżonych oporach toczenia i 16- lub 17-calowymi obręczami, niższy o 15 mm prześwit oraz zasłona chłodnicy, która steruje dopływem powietrza i poprawia aerodynamikę karoserii.
Efektem tych zabiegów jest rekordowo niskie zużycie paliwa – średnio zaledwie 4,4 l/100 km (NEDC), co odpowiada emisji dwutlenku węgla na poziomie 114 g/km.
Mercedes-Benz E 220 BlueTEC BlueEFFICIENCY Edition dowodzi, że ekologia może iść w parze z osiągami. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje 8,4 s i osiąga prędkość maksymalną 227 km/h.