Zmodernizowany SUV Skody będzie jedną z głównych premier salonu samochodowego we Frankfurcie. Wydarzeniem będzie nie tylko zmieniony wygląd i nowości techniczne – od teraz klient będzie mógł się zdecydować na jeden z dwóch wariantów modelu: miejski lub terenowy.
Gotowy stawić czoło zarówno miejskiej dżungli, jak i “off-roadowej” przygodzie Yeti może pochwalić się zupełnie nową stylistyką, wzorami felg, odświeżonymi wnętrzami z bogatszym wyposażeniem i jeszcze większą liczbą przemyślanych rozwiązań. Specjaliści ze Skody wzbogacili Yeti o znaczące udoskonalenia. Nowa odsłona wprowadza wyraźny podział na dwie indywidualne gamy stylistyczne: zderzaki, listwy boczne i osłony są pokryte lakierem lub wykonane z dodającego zadziorności, odpornego, czarnego tworzywa. Również w wypadku wyposażenia obie wersje będą się różniły między sobą – wariant terenowy zostanie dodatkowo wyposażony w pakiet na bezdroża, czujnik ciśnienia powietrza w oponach oraz układ ESP dostosowany do jazdy po nieutwardzonych drogach.
Osłony reflektorów przybrały nową formę, a ich wariant bi-ksenonowy został teraz uzupełniony o światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Wzorem ostatnich nowości Skody, grill przybrał dominującą formę, a na przeprojektowanej pokrywie bagażnika pojawiły się charakterystyczne załamania.
Zmianę przeszło również wnętrze samochodu, w którym pojawiły się nowe, trójramienne kierownice, wzory i materiały tapicerki oraz elementy dekoracyjne deski rozdzielczej. Na funkcjonalność mają także wpływ nowe elementy wyposażenia: po raz pierwszy klienci będą mieli możliwość wyposażenia swojego samochodu w kamerę cofania. Debiut w Yeti notują także system wspomagania parkowania równoległego i prostopadłego oraz system bezkluczykowego dostępu do samochodu – KESSY.
Jednak nawet najbardziej zaawansowana technologia byłaby niczym bez mądrze zaprojektowanej podstawy. Wnętrze Yeti stanowi idealne miejsce dla zaprezentowania wielu przemyślanych rozwiązań. W żadnym innym kompaktowym SUVie pasażerowie tylnej kanapy nie mają tyle miejsca nad głową, a bagażnik ze standardowych 405 litrów łatwo i szybko da się powiększyć do wyniku 1760 l. Nieskrępowane możliwości konfiguracji wnętrza i maksymalne wykorzystanie przestrzeni są jedną z najbardziej znanych cech tego modelu.
Dalej obecny jest tu system VarioFlex, dzięki któremu po wyjęciu środkowego z trzech niezależnych tylnych foteli możemy bez wysiłku zmienić Yeti w auto czteroosobowe. Oprócz znanych już, praktycznych schowków, uchwytów, punktów mocowań i haczyków, w nowej Skodzie Yeti znajdziemy również wiele nowości: w bagażniku umieszczono wyjmowaną latarkę diodową oraz dwustronną matę wykończoną eleganckim lub odpornym na zabrudzenia materiałem, pod siedzeniem kierowcy pojawiło się miejsce na kamizelkę odblaskową, a w drzwiach – pojemnik na śmieci.
SUVa Skody napędza jedna z siedmiu nowoczesnych jednostek. Napęd może być przekazywany za pomocą skrzyni ręcznej albo dwusprzęgłowej przekładni DSG na koła przednie lub obydwie osie za sprawą najnowszej, piątej generacji uznanego systemu Haldex. Oparty na jednych z najlepszych dostępnych na świecie podzespołów układ doskonale sprawdzi się zarówno w terenie, jak i zachowa pewność nawet podczas najbardziej niesprzyjających warunków drogowych.
Paletę silnikową modelu Yeti stanowią oszczędne i wydajne konstrukcje wyposażone w turbosprężarkę i bezpośredni wtrysk paliwa. Szeroki wybór zaspokoi potrzeby każdego kierowcy – obejmuje on zarówno odznaczające się bardzo małym zużyciem paliwa jednostki 1.2 TSI oraz 1.6 TDI (średnie spalanie 4,6 l/100 km w wersji GreenLine), jak i bardzo dynamiczne 1.8 TSI o mocy 160 KM i 2.0 TDI o mocy 170 KM. Ponadto oferta obejmuje silniki 1.4 TSI 122 KM i 2.0 TDI 140 KM, dostępne także w oszczędnych wersjach Green tec.