Podczas wrześniowej wystawy motoryzacyjnej IAA we Frankfurcie nad Menem na stoisku BMW premierę mieć będzie nowe wcielenie SAVa bawarskiego producenta. Mowa o BMW Concept X5 eDrive, pojeździe wyposażonym w inteligentny napęd na wszystkie koła xDrive będący jednocześnie hybrydą typu plug-in. Innowacyjne technologia eDrive zastosowana w nowym koncepcie sprawia, że SAV może rozwinąć prędkość maksymalną 120 km/h, przejechać w trybie czysto elektrycznym do 30 km, a w cyklu mieszanym zużywa średnio 3,8 l paliwa na 100 km. Rozpęd z miejsca do 100 km/h zabiera mu prawie 7 sekund.
BMW Concept X5 eDrive korzysta z czterocylindrowego silnika spalinowego z technologią BMW TwinPower Turbo i jednostki elektrycznej o mocy 95 KM, również będącej dziełem inżynierów bawarskiego producenta. Źródłem energii elektrycznej jest bateria litowo-jonowa, którą można ładować za pomocą zwykłego, domowego gniazdka elektrycznego. Baterię zamontowano w miejscu zapewniającym bezpieczeństwo pasażerom nawet podczas poważnych wypadków – pod przestrzenią bagażową. Dzięki temu pojemność bagażnika nie została uszczuplona.
Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy: hybrydowy, zachowujący optymalną równowagę między sportowym charakterem jazdy, a oszczędnym zużyciem paliwa, czysto elektryczny, gwarantujący ekologiczną, bezemisyjną jazdę lub tryb „Save Battery”, który podtrzymuje aktualny poziom naładowania baterii.
Nowatorski charakter BMW Concept X5 eDrive podkreślają akcenty stylistyczne, takie jak listwy na nerkowatej atrapie chłodnicy, wloty powietrza i wstawki na przednim zderzaku. BMW Concept X5 eDrive ma także specjalne relingi dachowe, gniazdko do uzupełniania energii w baterii, które świeci się w trakcie procesu ładowania, 21-calowe obręcze z lekkich stopów i nadwozie o zoptymalizowanej charakterystyce aerodynamicznej.