Odświeżona Toyota Land Cruiser to zdaniem producenta jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie i przyjaznych kierowcy samochodów z napędem 4WD na świecie. Czy nowy model podtrzyma dotychczasowe zainteresowanie klientów?
Terenowy Land Cruiser będzie walczył o względy kupujących przede wszystkim zmienionym wyglądem nadwozia. Pierwsze, co rzuca się w oczy to masywna, chromowana osłona chłodnicy oraz niecodziennie wyprofilowane reflektory. Z tyłu znalazły się zmienione klosze lamp i nowa obwódka tablicy rejestracyjnej. Całość uzupełniają wyoblone zderzaki i potężne koła, które podkreślają legendarną dzielność terenową tego modelu. Dostępne są też nowe kolory lakieru: Attitude Black Mica, Bronze Mica Metallic, Dark Green Mica and Dark Blue Mica.
Wewnątrz zastosowano nową tablicę przyrządów, nowe wykończenia i zmienione fotele w drugim i trzecim rzędzie. Land Cruiser otrzymał także nowy panel systemu audio oraz zmienione pokrętła sterujące systemami Multi-terrain Select i Crawl Control. Podczas jazdy w terenie przyda się również nowy ekran 4,2 cala, który wyświetla informacje dotyczące m.in. pracy układu przeniesienia napędu.
Toyota Land Cruiser będzie oferowana w Europie z dwoma silnikami do wyboru. Jednostka benzynowa 4,0 l V6 produkuje 282 KM i 385 Nm momentu obrotowego i współpracuje z pięciobiegową przekładnią automatyczną. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 10,9 sekundy i rozpędza się do 180 km/h.
3-litrowy, czterocylindrowy turbodiesel generuje niższą moc 190 KM, jednak góruje nad motorem benzynowym momentem obrotowym, który wynosi w tym przypadku aż 420 Nm. Wersja wysokoprężna jest więc nieco bardziej dynamiczna od odmiany benzynowej (sprint do 100 km/h w 10,2 sekundy), ale trochę wolniejsza (prędkość maksymalna 175 km/h).