Cadillac przetestował nową odsłonę luksusowego sedana średniej wielkości CTS oraz wzmocnionego i usportowiowego CTS Vsport na jednym z najtrudniejszych torów świata – niemieckim Nurburgring. A przy okazji odnotował kolejne rekordowe czasy okrążeń.
Cadillac CTS Vsport 2014 wyposażony w pierwszy silnik biturbo marki (3,6 l pojemności, moc 420 KM) i 8-biegową przekładnię okrążył Nurburgring w czasie 8:14,10 min., niemal o 6 sekund szybciej niż pierwsza generacja CTS-V dziesięć lat temu korzystająca z większej jednostki napędowej V8.
Test na niemieckim torze pozwolił też inżynierom Cadillaca na sprawdzenie w praktyce, jak zachowuje się pakiet komponentów zawieszeniowych nowego CTS w ekstremalnych warunkach i przy dużych szybkościach. Na torze oraz na niemieckich autostradach kalibrowano zawieszenie, układ kierowniczy i system chłodzenia silnika CTS-a.
Wyjątkowo trudne warunki na Nurburgring pozwoliły nam doprowadzić samochody niemal do kresu ich wytrzymałości i sprawdzić granice stabilności CTSów, oraz ich układ kierownicy, hamulcowy i łatwość obsługi.” – powiedział Dave Leone, główny inżynier odpowiedzialny za model CTS – „Nowe modele CTS muszą prezentować odpowiedni poziom, jak na przedstawicieli marki znanej ze świetnych osiągów przystało – i nie zawiodły nas pod tym względem.
Mierząca 20,8 km długości i złożona z aż 154 zakrętów Pętla Północna Nurburgring słynie jako jeden z najtrudniejszych torów, na których można testować samochody. Inżynierzy Cadillaca: Kevin Zelenka i Jeff Grabowski – poprowadzili nią produkcyjne wersje nowego CTSa i CTSa Vsport, w których nie wprowadzono żadnych specjalnych modyfikacji.
Nowy Cadillac CTS sedan wejdzie do sprzedaży w USA już jesienią tego roku. Będzie dostępny z 2-litrowym, 4-cylindrowym silnikiem turbo lub 3,6-litrową jednostką V6 (z napędem na tylną oś lub wszystkie koła) lub ze wspomnianym już 3,6-litrowym silnikiem V6 biturbo (z napędem na tylną oś).