MotoNews.pl

Lancia Voyager S

02 września 2013

Marka, model | ,
Lancia Voyager S 4

Lancia wybrała Frankfurt jako miejsce prezentacji Voyagera S, ponieważ nie tylko uzupełnia obecną gamę modelową o alternatywę w modernistycznym stylu lecz także poszerza „klub S”, składający się dotąd z modeli Ypsilon S MOMODESIGN i Delta S by MOMODESIGN. Lancia Voyager S wejdzie do sprzedaży na rynkach europejskich od stycznia 2014.

Z zewnątrz Voyager S odznacza się nową chromowaną atrapą chłodnicy w błyszczącej czerni Glossy Black i nowymi 17-calowymi felgami z lekkiego stopu w identycznym kolorze oraz logo „S” na tylnej klapie karoserii. Podobna aura wyszukanej elegancji panuje w środku. Czarne, materiałowo-skórzane siedzenia oraz przednie panele drzwiowe urozmaicono szarymi przeszyciami, a na desce rozdzielczej i kierownicy dodano wstawki w czerni Glossy Black. Oparcia przednich foteli zdobi charakterystyczne logo „S”. Wnętrze Voyagera ma charakter zacisznego i komfortowego salonu, tym niemniej jest praktyczne i funkcjonalne za sprawą systemu Stow’n Go, wchodzącego w skład wyposażenia seryjnego całej gamy modelowej. System ten pozwala składać siedzenia drugiego i trzeciego rzędu w podłodze, tworząc w ten sposób rekordową wręcz pojemność ładunkową 4100 litrów. W wersji Platinum siedzenia trzeciego rzędu składane są elektrycznie.

W zależności od rynku sprzedaży, Lancia Voyager oferowana będzie w trzech wersjach modelowych (Silver, Gold i Platinum) i dwoma jednostkami napędowymi do wyboru: nowym 2,8-litrowym turbodieslem common rail o mocy 178 KM lub 283-konnym silnikiem benzynowym V-6 Pentastar o pojemności 3,6 litra. Współpracują one z wyposażoną w hydrokinetyczny konwertor momentu obrotowego, 6-stopniową przekładnią automatyczną o „ciaśniejszym” zestopniowaniu poszczególnych biegów, co pozwala ograniczyć wahania prędkości obrotowej silnika przy zmianie przełożeń i zwiększyć płynność pracy zespołu napędowego bez względu na warunki jazdy.

Nowy, 2,8-litrowy turbodiesel Lancii Voyager rozwija moc 178 KM (131 kW) i charakteryzuje się dostępnością maksymalnego momentu obrotowego w niezwykle szerokim zakresie prędkości obrotowej (360 Nm przy 1400-3400 obr/min), czego efektem jest imponująca elastyczność pracy i szybkość reakcji na pedał przyspieszenia w dowolnych praktycznie warunkach jazdy. Silnik ten posiada cztery zawory na cylinder, sterowane dwoma wałkami w rozrządu w głowicy (DOHC) napędzanymi paskiem zębatym, zasilanie systemu common-rail o ciśnieniu roboczym 1800 bar, piezoelektryczne wtryskiwacze paliwa oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek kierownicy spalin.

Napędzana tym silnikiem Lancia Voyager rozwija prędkość maksymalną 193 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 11,4 sekundy przy zużyciu 7,9 l/100 km paliwa i emisji 207 g/km CO2 w homologowanym cyklu mieszanym.

We Frankfurcie wystawiana będzie Lancia Voyager S w kolorze srebrnym Billet Silver i czarną tapicerką materiałowo-skórzaną oraz Lancia Voyager Platinum w kolorze stalowym Maximum Steel oraz eleganckim wystrojem wnętrza z czarnej skóry i Alcantary. Oba pojazdy wyposażone będą w 2,8-litrowe turbodiesle common rail o mocy 178 KM (131 kW) i 6-stopniowe przekładnie automatyczne.

W każdej wersji modelowej Lancia Voyager posiada bogate wyposażenie standardowe, które obejmuje m.in. 17-calowe felgi z lekkiego stopu i relingi dachowe (lakierowane na czarno w wersji S i chromowane w wersji Platinum) oraz wysokiej jakości tapicerkę skórzaną foteli i siedzeń (w wersjach S i Platinum z elektrycznym podgrzewaniem i ustawianiem położeń). Obszyta skórą jest także kierownica z przyciskami sterowania audio i uchwyt selektora skrzyni biegów.

Do wyposażenia standardowego Lancii Voyager – zależnie od wersji modelowej/rynku sprzedaży – należy także ponad 40 elementów/systemów bezpieczeństwa czynnego i biernego (m.in. ESC, 6 poduszek powietrznych, tempomat, światła przeciwmgielne, automatyczne reflektory, detektor martwych pól widzenia i ruchu przecinającego drogę cofania Blind Spot and Cross Path Detection oraz system aktywnej ochrony pieszych). Lista ta została ostatnio uzupełniona o system TSC (Trailer Sway Control), który wykrywa niekontrolowane ruchy holowanej przyczepy i wspomaga jej stabilizację na drodze. System TSC stanowi wyposażenie seryjne całej gamy modelowej Voyagera.

Najwyższy komfort i przyjemność podróżowania zapewnia bogate wyposażenie komfortowe, m.in. automatyczna klimatyzacja trójstrefowa, elektrycznie ustawiane siedzenia i pedały, a także system łączności hands-free UconnectTM z portami iPoda/MP3 integrujący funkcję nawigacji GPS z tylną kamerą podglądu cofania, wspomagającą parkowanie pojazdu. Ekskluzywną opcją wyposażenia jest ‘Dual DVD/Blue Ray Entertainment System’ – z dwoma odchylanymi z sufitu, 9-calowymi ekranami LCD dla pasażerów środkowego i tylnego rzędu siedzeń, dwoma kompletami słuchawek bezprzewodowych, pilotem sterowania i podwójnymi wejściami audio/video dla urządzeń zewnętrznych.

Lancia Voyager wyposażona jest w elektryczny napęd przesuwnych drzwi bocznych (standard w wersjach S i Platinum) oraz klapy tylnej. Elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane są również lusterka zewnętrzne. Seryjnym wyposażeniem wersji modelowej Platinum jest 9-głośnikowy system audio z subwooferem i wzmacniaczem o mocy 506 W zapewniający wyjątkowe doznania muzyczne w trakcie podróży.

Zdjęcia: Lancia