Skoda nie zwalnia tempa ofensywy. Już podczas najbliższego International Motor Show we Frankfurcie nad Menem, czeski producent zaprezentuje nowych kandydatów na hit: młodzieńczego, kompaktowego Rapida Spaceback i gruntownie odnowione Yeti, które od teraz będzie występowało w dwóch wersjach.
Skoda Rapid Spaceback wchodzi na bardzo konkurencyjny i obszerny rynek kompaktowych hatchbacków.
„To kamień milowy w historii Skody” – podkreśla dr Frank Welsch, członek Zarządu ds. rozwoju technicznego Skody – „Po raz pierwszy jesteśmy obecni w tym najbardziej wymagającym w Europie segmencie”.
Tak jak i inne liderujące w swoich klasach modele marki, tak i ten hatchback prezentuje nowy wymiar przestronności: pasażerowie tylnej kanapy mają do dyspozycji rekordową ilość miejsca zarówno na kolana, jak i głowy. Także pod względem pojemności bagażnika, Spaceback prezentuje najwyższe standardy, zapewniając od 415 do 1380 litrów pojemności (po złożeniu tylnych foteli).
Mocną stroną nowego Rapida Spaceback jest jego wygląd. Zaprojektowano go tak, by zachwycił kombinacją ponadczasowego, eleganckiego designu zgodnego z najnowszymi trendami stylistycznymi marki, z silnie indywidualnym, dynamicznym stylem.
Drugą gwiazdą stoiska Skody na zbliżających się targach samochodowych we Frankfurcie, będzie odświeżona Skoda Yeti. Od teraz pod tą nazwą będą kryły się dwa, odmienne w charakterze samochody: jeden został lepiej dopasowany do dynamicznego życia w dużym mieście, podczas gdy drugi, Yeti Outdoor jest jego nieustraszonym odpowiednikiem, gotowym do wypraw w teren.
Obydwie wersje bazują na zmodernizowanym projekcie nadwozia, nawiązującym do najnowszych trendów marki, zyskując bardziej wyraziste linie, podkreślające precyzję wykonania i nowoczesność zastosowanych technologii. Między sobą różnią się wyraźnie charakterem wykończenia: wersja „miejska” ma zderzaki i boczne elementy ochronne pokryte lakierem w kolorze nadwozia, a w wersji Outdoor wykonano je z wytrzymałego, twardego plastiku.
„Skoda Yeti to samochód, który świetnie radzi sobie nie tylko w salonach sprzedaży, ale i na ruchliwych drogach i wymagających terenowych traktach” – zauważa Werner Eichhorn, członek Zarządu Skody do spraw sprzedaży i marketingu – „W swojej nowej formie Yeti jest teraz jeszcze bardziej wszechstronne i atrakcyjne.” Dzięki tak radykalnemu poszerzeniu możliwości indywidualizacji, Yeti będzie mogło teraz jeszcze lepiej trafiać w gusta i potrzeby poszczególnych osób.
„Podczas IAA pokażemy siłę naszej marki” – mówi prezes Skody prof. Winfried Vahland. „Przeprowadzamy naszą strategię silnego rozwoju, nie zważając na ciężkie czasy dla rynku. W najbliższych latach jeszcze bardziej wzmocnimy pozycję Skody, jako ważnego gracza na globalnej scenie przemysłu motoryzacyjnego.”
Nowe samochody będzie można zobaczyć w towarzystwie reszty modeli z gamy Skody na terenie targów International Motor Show we Frankfurcie w hali 3.0, na stoisku A05. Dni prasowe targów odbędą się w terminie 10-11 września, dla publiczności będą otwarte w dniach 12-22 września.