Pokazywana po raz pierwszy we Frankfurcie Lancia Delta w wersji na 2014 rok wejdzie do sprzedaży na głównych rynkach Europy począwszy od stycznia 2014. Ten kolejny już model ‘flagowca’ klasy kompaktowej Lancii wyróżnia się innowacyjnymi elementami stylizacji, doskonale trafiając w gusta męskiej klienteli z wielkiej metropolii, poszukującej samochodu o unikalnym stylu i charakterze.
Od zewnątrz Delta 2014 zyskała boczne spojlery i zderzaki w kolorze nadwozie oraz chromowane, podwójne końcówki wydechu. Wystrój wnętrza wzbogacił się o akcenty dekoracyjne w błyszczącej czerni, wyznaczające panel sterowania klimatyzacji w konsoli centralnej oraz matowo czarne inserty na kole kierownicy, w zestawie wskaźników i tablicy przyrządów.
W sposób oczywisty zalety i mocne strony modelu, który wnosząc atrybuty ‘flagowca’ do segmentu C, zaproponował nową filozofię samochodu jeszcze w roku 2008, pozostają niezmienione. W 4,5-metrowej bryle Lancii Delta 2014 mieści się kompletny luksus i przestrzeń wnętrza znacznie wyższej kategorii: tylne siedzenia rozkładane niczym szezlongi, tapicerka o szlachetnej fakturze materiału czy niemal magiczna cisza i komfort otaczająca pasażerów podczas każdej podróży.
Przedział pasażerski to rodzaj komfortowego salonu, albowiem Delta należy do liderów swego segmentu pod względem miejsca na nogi dla tylnych pasażerów – za sprawą przesuwanej kanapy z odchylanymi o 250 oparciami, która pozwala i tak już pokaźny bagażnik powiększyć jeszcze bardziej (380 litrów z kompletem pasażerów, 465 litrów po odsunięciu kanapy do przodu oraz 724 litry po jej złożeniu). Maksymalne odsunięcie kanapy i odchylenie oparć zapewnia pełny relaks w trakcie podróży. Ciekawostką jest fakt, iż Lancia Delta jest jedynym hatchbackiem tej klasy z możliwością przesuwania tylnej kanapy i odchylania jej oparć.
W zależności od rynku sprzedaży oferta nowej Lancii Delta MY 2014 obejmuje cztery wersje wyposażenia (Steel, Silver, Gold oraz ‘S by MOMODESIGN’ serii specjalnej), trzy opcje silnikowe (105-konną 1.6 MultiJet, 120-konną 1.6 MultiJet, oraz 120-konną 1.4 TurboJet LPG) w zestawie z 6-stopniową skrzynią przekładniową. Nabywca ma do dyspozycji paletę 19 kolorów nadwozia (w tym 9 kombinacji dwutonowych) oraz siedem wzorów felg z lekkiego stopu o średnicy 16-, 17 i 18 cali.
Wśród bogatego wyposażenia Delty 2014 wymienić należy „Absolute Handling System” (ulepszona wersja ESP), pozwalający zachować pełną kontrolę na pojazdem i optymalizować jego stabilność we wszelkich praktycznie warunkach jazdy oraz system wspomagający parkowanie „Magic Parking” pomagający znaleźć odpowiadające wymiarowi samochodu miejsce parkowania i automatycznie kierujący pojazdem podczas cofania.
Na bliższą uwagę zasługuje seria specjalna pod nazwą ‘S by MOMODESIGN’, efekt wznowienia współpracy marek Lancii i MOMODESIGN, których wkład w rozwój włoskiego wzornictwa przemysłowego trudno przecenić. Nowa wersja Delty MY 2014 ‘S by MOMODESIGN’ to konkretny przykład, w jaki sposób „obiekt motoryzacyjny” może być – zgodnie z kluczem współczesnej estetyki – reinterpretowany przez MOMODESIGN Style Centre, by połączyć tradycyjną elegancję i temperament Lancii z przebojowością i wyrazistością image marki mediolańskiego atelier MOMODESIGN, „ambasadora” włoskiego stylu i designu.
Lancia Delta Turbo LPG należy do „klubu” Ecochic, propagującego, w myśl maksymy „Bi-Fuel. Be Ecochic” (Dwa paliwa. Eko-szyk), koncepcję prawdziwie innowacyjną w świecie pojazdów przyjaznych środowisku: ekskluzywność za przystępną cenę, obszerne wnętrze mimo kompaktowych wymiarów oraz pełnia wigoru przy oszczędnym zużyciu paliwa. Lancia Delta LPG Ecochic Turbo wyposażona jest w silnik dwupaliwowy 1.4 Turbo bi-fuel, który zalicza się do najlepszych w swej kategorii pod względem osiągów i kosztów eksploatacji. Jego moc 120 KM (88 kW) przy 5000 obr/min i moment 206 Nm przy 1750 obr/min zapewnia prędkość maksymalną 195 km/h oraz przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 9,8 sekundy.