W designie zewnętrznym Nowej Dacii Duster pojawiają się zmiany podkreślające jej terenowy charakter. Zmienia się również wnętrze, w którym zobaczymy nową deskę rozdzielczą, nowe tapicerki, nowy zespół zegarów. A to nie koniec niespodzianek.
Nowy Duster
Zmieniony został przód auta: zmodyfikowana, ozdobiona dwiema chromowanymi listwami osłona chłodnicy obejmuje nowy, obniżony wlot powietrza i nowe, dwufunkcyjne reflektory ze światłami do jazdy dziennej. Wprowadzone zmiany podkreślają stabilność auta oraz jego solidną, stworzoną do pokonywania bezdroży budowę.
Nowe relingi dachowe z napisem „Duster” podkreślają sportowo-rekreacyjny charakter auta. Nowe, aluminiowe, 16-calowe obręcze kół w kolorze ciemnoszarego metalu, w połączeniu z oponami „Mud and Snow” nadają sylwetce Nowej Dacii Duster bardziej dynamiczny wygląd.
Nowe tylne światła nawiązują do stylistyki przodu. Uzupełnieniem zewnętrznych zmian stylistycznych, podkreślających osobowość Nowego Dustera, jest chromowana końcówka rury wydechowej oraz nowe oznakowanie „4WD”. Dla Nowej Dacii Duster dostępny będzie nowy kolor lakieru – Szary Comète.
Całkowicie zmienione wnętrze
Znacznie większe zmiany pojawiły się w stylistyce wnętrza Nowej Dacii Duster, aby zapewnić większą spójność z tym, co można sobie obiecywać po wyglądzie zewnętrznym. Auto zdecydowanie zrywa ze światem klasycznych nadwozi, plasując się ewidentnie w segmencie samochodów z napędem 4×4.
Pośrodku nowej, całkowicie zmienionej deski rozdzielczej pojawia się konsola obramowana dwoma pionowymi elementami. Nowa Dacia Duster oferuje również cztery nowe tapicerki, w tym jedną skórzaną. Nowe siedzenia o zmienionym designie i wzmocnione oparcie tylnej kanapy poprawiają komfort jazdy.
Ciemniejsza kolorystyka wnętrza podkreśla mocny charakter Nowej Dacii Duster i jej przynależność do świata samochodów z napędem na cztery koła. Zarówno w środku, jak i na zewnątrz, Nowy Duster wyraźnie eksponuje swój terenowy charakter.
Bogatsze wyposażenie i jeszcze lepsze parametry użytkowe
Nowa Dacia Duster zapewnia jeszcze lepsze parametry użytkowe i wyposażenie, jak zawsze po typowej dla Dacii, niezwykle atrakcyjnej cenie. W ramach odnowienia modelu wprowadzono również ofertę multimedialną o większych, przydatnych funkcjonalnościach.
Multimedia na pokładzie:
- Dacia MEDIA NAV – system multimedialny posiadający wszystkie potrzebne funkcje, łącznie z nawigacją, technologią Bluetooth – pojawia się w ofercie Nowego Dustera (w zależności od wersji) lub
- Dacia Plug & Radio, multimedialny system wyposażony w najważniejsze funkcje, prosty i sprawnie działający, obejmujący radioodtwarzacz CD MP3, technologię Bluetooth® i gniazda USB i jack, umieszczone w panelu czołowym (w zależności od wersji).
Nowa Dacia Duster proponuje nowe, przydatne elementy wyposażenia: regulator/ogranicznik prędkości, system wspomagania parkowania tyłem (w zależności od wersji), automatyczną blokadę drzwi podczas jazdy i wyświetlanie temperatury zewnętrznej. Przełączniki podnośników szyb zostały przeniesione na drzwi i dodatkowo po stronie kierowcy wyposażone w tryb impulsowy (w zależności od wersji).
Nowy Duster zapewnia też większą ilość miejsca dla pasażerów i na bagaże – pojemność bagażnika wynosi 475 litrów (w zależności od wersji), można nim również przewieźć przedmioty o długości 2,7 m (po złożeniu tylnej kanapy), pojawiły się też dodatkowe schowki o pojemności do 3,3 litra. Nowe przykrycie części bagażowej – sztywne i wyjmowane – umożliwia zarówno łatwy dostęp do zawartości bagażnika, jak i odpowiednie jej ułożenie.
Nowe elementy wyposażenia podnoszące bezpieczeństwo czynne…
Układ dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC) jest dostępny w standardzie. Zapewnia on stabilność auta nawet w najtrudniejszych sytuacjach drogowych, takich jak omijanie przeszkód, utrata przyczepności na zakręcie czy jazda po śliskiej nawierzchni. System ABS jest oferowany w standardzie wraz z układem wspomagania nagłego hamowania.
…i bezpieczeństwo bierne
Aby zapewnić maksymalną ochronę użytkowników, Nowego Dustera wyposażono – już od pierwszego poziomu wyposażenia wersji Euro 5 – w czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, jak również w boczne poduszki powietrzne, chroniące głowę i klatkę piersiową. W razie niezapięcia pasów bezpieczeństwa kierowca i pasażer są o tym powiadamiani ostrzegawczym sygnałem świetlnym i dźwiękowym (w wersjach Euro 5). Tylne boczne siedzenia są wyposażone w system mocowania Isofix, umożliwiający w pełni bezpieczne zamocowanie fotelika dziecięcego.
Regulator i ogranicznik prędkości (w zależności od wersji), których przyciski są łatwo dostępne na panelu deski rozdzielczej (do aktywacji systemu) oraz na kierownicy (do regulacji prędkości).
Nowy silnik benzynowy TCe 125
Nowa Dacia Duster będzie też pierwszym samochodem napędzanym silnikiem benzynowym TCe 125. Ten 4-cylindrowy silnik turbo z wtryskiem bezpośrednim osiąga 90% maksymalnego momentu obrotowego już od 1 500 obr./min. Pomimo wysokich osiągów jest oszczędny i może się poszczycić niskimi kosztami eksploatacji – spala jedynie 6 l/100 km i jest wyposażony w bezobsługowy łańcuch rozrządu. Silnik ten współpracuje z mechaniczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach.
Pozostałe jednostki napędowe
Silnik 1.6 16V 105 jest – tak jak poprzednio – oferowany w wersji 4×2 i 4×4 oraz w niektórych krajach w wersji zasilanej benzyną lub LPG, co zapewnia niższy koszt użytkowania. Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, dostępne są dwie wersje jednostki 1.5 dCi: 90- i 110-konna.
Obniżanie zużycia paliwa dzięki trybowi Eco Mode i wskaźnikowi zmiany biegów (Gear Shift Indicator / GSI)
Funkcja Eco Mode (dostępna zależnie od silnika) umożliwia kierowcy przejście w dowolnym momencie do trybu pozwalającego na zmniejszenie zużycia paliwa. Po włączeniu tryb ten zmienia niektóre parametry pracy silnika, ograniczając jego osiągi i zmniejszając poziom komfortu cieplnego w stopniu akceptowalnym przez kierowcę i pasażerów.
Wskaźnik zmiany biegów (Gear Shift Indicator / GSI) informuje za pomocą piktogramu, przy jakiej prędkości obrotowej należy zmienić przełożenie skrzyni biegów w celu obniżenia zużycia paliwa oraz emisji CO2.
Komfort akustyczny
Nowy Duster jest również zdecydowanie cichszy. Lepsze wyciszenie kabiny pozwoliło podnieść komfort prowadzenia auta. Konstruktorzy skupili się również na zredukowaniu hałasów jezdnych, aerodynamicznych oraz odgłosu pracy silnika.
Kompaktowy SUV
Dzięki niezmienionym wymiarom (4,31 m długości i 2 m szerokości ) Nowy Duster jest kompaktowy i wyjątkowo zwrotny. Wysoko umieszczone miejsce kierowcy zapewnia dobrą widoczność i pozwala z łatwością kontrolować sytuację na drodze, co jest gwarancją wyższego poziomu bezpieczeństwa. Prawdziwa „terenówka” Nowy Duster jest idealnym samochodem do poruszania się po nieutwardzonych drogach i w terenie – posiada wzmocnione podwozie, wysoki prześwit i duży kąt natarcia oraz zejścia.