Władze Hyundai Motors postanowiły, że nowa generacja modelu i10 zostanie w całości zaprojektowana i wyprodukowana w Europie, z myślą o europejskich klientach. Powstała w pracowni Hyundai Motor Europe Technical Centre w niemieckim Rüsselsheim, a gotowe samochody chodzą z linii rozbudowanej niedawno fabryki w Izmit, w Turcji.
Nowy model wzbogaca linię produktów Hyundaia przeznaczoną specjalnie na rynek Starego Kontynentu oraz wprowadza nowe standardy w regionalnym segmencie A. Wygląd nadwozia nowego Hyundaia i10 został zaprojektowany zgodnie z filozofią designu marki zawartą w haśle „fluidic sculpture”, czyli „płynna rzeźba”. Nowy i10 jest dłuższy, szerszy i niższy od poprzedniej generacji. Zmodyfikowane proporcje nadwozia wpływają także na odczucia podczas jazdy. Zmiana ulokowania i ustawień niektórych komponentów spowodowała, że kierowca lepiej panuje nad samochodem, a jazda jest bardziej komfortowa. Powiększenie nadwozia nowej generacji Hyundaia i10 zaowocowało zwiększeniem przestronności kabiny oraz pojemności bagażnika do 252 l. Jeśli złożymy tylna kanapę pojemność bagażowa i10 wrasta do 1046 l. producent zapewnia także, że wzbogaciła się znacznie lista standardowego wyposażenia i10 – podobno obecnie znaleźć można na niej elementy charakterystyczne dla aut z wyższego segmentu.