Dynamiczna rodzina modeli Porsche 911 Turbo wzbogaciła się właśnie o dwa nowe modele 911 Cabriolet. Oficjalna prezentacja obu kabrioletów odbędzie się podczas Los Angeles Auto Show, 20 listopada tego roku.
911 Turbo Cabriolet i 911 Turbo S Cabriolet mogą się pochwalić tym samym połączeniem dynamiki, osiągów i stosunkowo oszczędnego zużycia paliwa, co nowy model Coupe pokazany kilka miesięcy temu. Precyzując: turbodoładowany. 3,8-litrowy silnik V6 generuje 520 KM/383 kW mocy w 911 Turbo ze składanym dachem i 560 KM/412 kW w przypadku modelu oznaczonego literą S. Pojazdy przyspieszają z miejsca do 100 km/h odpowiednio – w 3,5 i 3,2 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 318 km/h. W porównaniu z poprzednią wersją mogą się pochwalić mocą zwiększoną o 30 KM i czasem rozpędu do „setki” skróconym o 0,2 sekundy.
Producent zapewnia także, że nowe kabriolety zużywają w Nowym Europejskim Cyklu Jezdnym 9,9 l benzyny na 100 km – to poprawa o 15% w stosunku do poprzedniego wariantu.
Oba nowe Porsche są oczywiście wyposażone w technologie typowe dla marki, takie jak: dwusprzęgłowa przekładnia PDK w standardzie, nowy napęd na wszystkie koła PTM, czy system aktywnej aerodynamiki.
Wygląd zewnętrznych nowych kabrioletów 911 Turbo świadczy o ich osiągach. Charakterystyczne, szerokie narożniki tylne nowej generacji 911 Turbo są o 28 mm szersze niż ich odpowiedniki w modelach 911 Carrera 4. Kolejnym wyróżnikiem nowych kabrioletów jest składany dach z lekką ramą wykonaną z magnezu. Ta innowacyjna technologia sprawia, że po zamknięciu dachu jego linia przypomina łagodny łuk dachu w Coupe. Ten łukowaty kształt poprawia także aerodynamikę nadwozia. Podobnie, jak w poprzedniej wersji modelowej, dach otwiera się i zamyka w czasie około 13 sekund, jeśli samochód nie przekracza prędkości 50 km/h.
Wnętrze nowych kabrioletów jest bardzo zbliżone wyglądem do kabiny w 911 Turbo Coupe. Model S oferuje szczególnie obszerną gamę elementów wyposażenia, w tym czarno-czerwoną tapicerkę skórzaną i adaptacyjne fotele Sport Plus z możliwością wyboru jednego z 18 ustawień. Do tego dochodzą detale z włókna węglowego. Do wyposażenia standardowego kabiny należy system audio marki Bose, który opcjonalnie można zamienić na system marki Burmester.
Nowe kabriolety Porsche 911 Turbo pojawią się w sprzedaży w grudniu tego roku.