MotoNews.pl

Nowa Mazda3 – sedan w cenie hatchbacka

25 września 2013

Kategoria | Rynek
Marka, model | ,
Mazda3 2013 8

Nowa Mazda3 sedan została premierowo zaprezentowana podczas trwającego salonu samochodowego we Frankfurcie. Tym samym uzupełniła gamę wersji nadwoziowych nowej Mazdy3. Salony sprzedaży Mazdy w Polsce przyjmują zamówienia zarówno na wersję hatchback, jak i sedan. Śladami nowej Mazdy6, która daje możliwość wyboru nadwozia bez dopłaty (Sedan i Sport Kombi), cena obu wersji Mazdy3 jest identyczna, różna jest tylko kombinacja silników z poziomami wyposażenia.

Samochody ekspozycyjne i do jazd próbnych w wersji hatchback będą dostępne w połowie października, zaś wersja sedan – w grudniu. Ceny wersji sedan zaczynają się od 67 900 zł brutto.

Najnowszy model Mazdy to wcielenie motywu stylizacji „KODO – dusza ruchu” oraz wszystkich technologii SKYACTIV. Zapewnia pełnię “Jinba Ittai”, czyli poczucie jedności kierowcy i samochodu.

Polska gama nowej Mazdy3 obejmuje dwie wersje nadwozia: hatchback i sedan oraz cztery poziomy wyposażenia: SkyGO, SkyMOTION, SkyENERGY i SkyPASSION. Dostępna będzie z silnikami benzynowymi o pojemności 1,5 (o mocy 100 KM) i 2,0 l (moc 120 lub 165 KM) oraz z manualną lub automatyczną skrzynią biegów.

Nowa Mazda3, śladem Mazdy6, będzie wyposażona w system odzyskiwania energii podczas hamowania. i-ELOOP (“intelligent Energy Loop”) to pierwszy na świecie system zastosowany w samochodzie osobowym, wykorzystujący kondensator do magazynowania energii odzyskanej w trakcie hamowania. Zgromadzona w nim energia służy do zasilania urządzeń elektrycznych auta.

Podwozie i karoseria SKYACTIV zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa pasywnego, podczas gdy nowoczesne systemy aktywnie wspierają kierowcę podczas jazdy.

Wnętrze nowej Mazdy3 wyróżnia się imponującym zestawem układów informacyjnych, rozrywkowych i komunikacji, zaprojektowanych dla wygodnego i przede wszystkim bezpiecznego użytkowania.

Mazda wprowadza również przełomowe rozwiązanie – zupełnie nowy układ interaktywnej komunikacji – MZD Connect:

  • współpracuje ze smartfonem użytkownika, wykorzystując istniejące połączenia Bluetooth®, e-mail, SMS i nawigację,
  • bezpiecznie dostarcza duży zestaw darmowych treści do samochodu, w tym AhaTM – usługi w chmurze z ponad 30 tys. stacji, wliczając radio, podcasty, książki audio, zindywidualizowane usługi związane z lokalizacją, Facebook i Twitter,
  • wsparcie użytkownika własnymi aplikacjami Mazdy, przypomnienia o przeglądach i ostrzeżenia.

Inne cechy układu informacyjno-rozrywkowego to:

  •  nagłośnienie klasy premium Bose®* z 9 głośnikami, opracowane specjalnie do nowej Mazdy3, z technologią dźwięku przestrzennego Bose® Centerpoint®2,
  • funkcje przekazywania i odczytu SMS, MMS i poczty elektronicznej,
  • nowy układ nawigacyjny zapewnia dokładniejsze obliczenie drogi, poszerzenie możliwości wyszukiwania celów, 3 lata bezpłatnych aktualizacji map oraz wsparcie informacjami słownymi w 18 językach i tekstowymi w 26 językach.

Ponadto, w zależności od wersji, wprowadzono systemy bezpieczeństwa znane już z poprzednich modeli:

  • Układ ostrzegający o obiekcie znajdującym się przed samochodem (FOW) mierzy odległość od poprzedzającego pojazdu w zakresie prędkości 15-200 km/h, ostrzegając sygnałem dźwiękowym i wizualnym, że nowa Mazda3 podjechała za blisko.
  • Układ inteligentnego wspomagania hamowania Smart Brake Support (SBS) zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym, gdy FOW wysyła ostrzeżenie, oraz hamuje automatycznie, jeśli układ wykryje nieuniknioną kolizję.
  • System wspomagający hamowanie Smart City Brake Support (SCBS) to układ samoczynnego hamowania przy małych prędkościach Mazdy, uzupełniający SBS w zakresie 4-30 km/h, zwłaszcza w jeździe miejskiej.
  • Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości – aktywny tempomat (MRCC) zmniejsza moc silnika i używa hamulców, by utrzymać bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu przy prędkości do 200 km/h.
  • System monitorowania strefy za samochodem (RVM) ostrzega o pojazdach nadjeżdżających z tyłu na sąsiednich pasach, eliminując „martwe pola”.
  • System ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDWS) obserwuje oznakowanie poziome wytyczające pasy na jezdni i przy prędkości powyżej 65 km/h ostrzega o niezamierzonej zmianie pasa.
  • Układ analizujący odległość do poprzedzającego pojazdu (DRSS) oblicza i przedstawia odległość i czas do zderzenia z pojazdem poprzedzającym w zakresie 30-200 km/h.
  • Ostrzeżenie o awaryjnym hamowaniu (ESS) włącza szybko migające światła awaryjne, ostrzegając innych użytkowników drogi o intensywnym hamowaniu, przy prędkości powyżej 50 km/h.
  • System automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC) automatycznie przełącza między światłami drogowymi a mijania, by nie oślepiać innych kierowców.
  • Reflektory biksenonowe z adaptacyjnym doświetlaniem zakrętów (AFS) skręcają reflektory, doświetlając zakręty.
  • Układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu (HLA) steruje hamulcami tak, by pojazd nie staczał się podczas ruszania pod górę.
  • Seryjny ABS z EBD (układ elektronicznego rozdziału sił hamowania) i układem awaryjnego hamowania (EBA), DSC (układ dynamicznej kontroli stabilności toru jazdy) i TCS (elektroniczny układ kontroli trakcji).

Nowa Mazda3 to nowoczesny i wydajny samochód, łączący płynną, wygodną jazdę z przewidywalnym zachowaniem na drodze i wyznaczający nowy standard w segmencie C.

Zdjęcia: Mazda