Zaledwie w rok po wprowadzeniu na rynek nowej wersji modelu Volvo XC90 szwedzki producent kieruje do sprzedaży nową, topową wersję aktualnej generacji swojego SUVa. Seria nosi nazwę „Signature Edition” i będzie limitowana. Specjalny wariant bazuje na Volvo XC90 w wersji wyposażeniowej R-Design i będzie dostępny wyłącznie dla francuskich klientów.
Zmiany w wyglądzie nadwozia edycji Signature w porównaniu ze standardowym modelem obejmują wprowadzenie nowych progów bocznych, obudów lusterek bocznych i relingów Aluminium, a także montaż nowego dyfuzora oraz nowych, 19-calowych obręczy z lekkich stopów. Szyby zostaną przyciemnione, a zamiast standardowych reflektorów zostaną zastosowane warianty ksenonowe. Zmieni się również delikatnie wygląd wnętrza kabiny – auto zyska nowa tapicerkę (dwukolorową wykonaną ze skóry) oraz aluminiowe, dekoracyjne wstawki.
Oprócz tego Volvo XC90 Signature Edition będzie kusić potencjalnych klientów poszerzoną listą wyposażeniową. Znajdą się na niej między innymi: elektrycznie otwierany szyberdach, tylne fotele z elektrycznym systemem regulacji ustawienia oparć, podgrzewane fotele przednie, system nawigacyjny RTI, system multimedialny RSE dla przednich foteli oraz system audio Volvo Premium Sound.
Cena edycji specjalnej Volvo XC90 Signature ma wynosić 62 850 euro. Nowa generacja standardowego modelu XC90, pierwsza od czasu przejęcia Volvo przez Geely, ujrzy światło dzienne pod koniec przyszłego roku i będzie bazować na zupełnie nowej platformie, która daje konstruktorom możliwość skalowania (Scalable Product Architecture).