Renault bardzo się stara podbić rodzimy rynek swojego partnera strategicznego, Nissana. Najpierw w Kraju Kwitnącej Wiśni pojawił się hatchback Renault Lutecia, czyli tak na prawdę Renault Clio zaopatrzone w plakietkę z nowa nazwą. Teraz francuski producent wprowadza do japońskich salonów sprzedaży wariant Lutecia RS, który – jak się można było tego spodziewać – jest nowym hot hatchem marki.
Na imprezę z okazji oficjalnej premiery Renault Lutecia RS w Japonii, która odbyła się 4 października zaproszono nawet kierowcę Formuły 1, Romaina Grosjeana, który zademonstrował możliwości samochodu.
Przyjrzyjmy się bliżej tabelce z danymi technicznymi auta. Zamiast 4-cylindrowego silnika DOHC o pojemności 2 litrów współpracującego z 6-biegową przekładnią MT Lutecia RS kryje pod maską jednostkę 1.6 TCe turbo, podobną do tej, jaka montowana jest w Nissanie Juke’u. Silnik ten generuje 200 KM mocy przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 240 Nm dostępny od 1750 obr./min. Nową jednostkę napędową połączono standardowo z nową skrzynią obsługiwaną za pomocą manetek umieszczonych przy kierownicy, w której zmiany biegu można dokonać już w ciągu 0,15 sekundy.
Jednak sportowy wariant Renault na japońskim rynku nie będzie tani. Ceny standardowego modelu Lutecia RS Sport zaczynają się od 2 990 000 jenów (czyli około 93 288 PLN), natomiast bardziej „hardkorowa” odmiana Lutecia RS Cup to wydatek rzędu 3 240 000 jenów, czyli około 101 000 złotych polskich.