Dziś Mitsubishi Motors Corporation (MMC) rozpoczyna europejską sprzedaż swojego pionierskiego samochodu hybrydowego z możliwością ładowania akumulatorów – Plug-in Hybrid Electric Vehicle (w skrócie “PHEV”). Pierwsze samochody wyprodukowane pod koniec sierpnia w zakładach MMC Okazaki koło miasta Nagoya dotarły już do Holandii, pierwszego kraju w Europie, w którym będzie można kupić nowy model.
W blokach startowych
Europa będzie prawdopodobnie największym na świecie rynkiem dla nowego modelu, na co wskazuje ponad 10 tysięcy zamówień złożonych od grudnia 2012 roku przez klientów z tego kontynentu. Nic dziwnego zatem, że Mitsubishi Outlander PHEV jest niecierpliwie oczekiwany zarówno przez dealerów, jak i przez ich klientów.
Starając się zaspokajać popyt przy wykorzystaniu posiadanego potencjału produkcyjnego, MMC będzie kolejno wprowadzać Outlandera PHEV na kolejne rynki europejskie, zaczynając od Holandii i krajów nordyckich.
Konkurencyjność
Biorąc pod uwagę koszty zakupu i koszty eksploatacji, Outlander PHEV będzie atrakcyjną propozycją dla europejskiego klienta. Samochód sprzedawany w Europie jest bardzo zbliżony do swojego japońskiego odpowiednika, a różnice sprowadzają się do zmian wymaganych przez europejskie wymogi homologacyjne oraz ustawień podwozia, które dostosowano do wymogów kierowców ze Starego Kontynentu.
Najważniejsze dane techniczne modelu Outlander PHEV w specyfikacji EU (ze stałym napędem ”Twin Motor 4WD”):
- Maksymalny zasięg: 824 km*
- Zasięg w trybie tylko EV: 52 km*
- Zużycie paliwa: 1,9 l/100 km*
- Emisja CO2: 44 g/km*
- Prędkość maksymalna: 170 km/h
- Ładowanie akumulatorów:
- 5 godzin – normalne ładowanie (230V / 10A)
- 30 minut – szybkie ładowanie / do 80% (według standardu CHAdeMO)
- Pojemność bagażnika: 463 l (według VDA – z pasażerami z tyłu)
- Masa przyczepy hamowanej: 1500 kg
- Masa własna: 1810 kg
* w cyklu po. iarowym EU
Outlander PHEV nie jest ani adaptacją istniejącego samochodu z napędem spalinowym, ani też pojazdem mającym zademonstrować potencjał w dziedzinie konstrukcji samochodów hybrydowych z zewnętrznym ładowaniem. Outlander PHEV jest jedną z wersji nowej generacji modelu Outlander przeznaczoną do sprzedaży równolegle z wersjami benzynową i dieslowską, opracowaną od samego początku z uwzględnieniem takiego układu napędowego, co czyni ten samochód unikalnym, bezkompromisowym i wyjątkowym na tle konkurencji Jest to pierwszy samochód wytwarzający energię dla układu napędowego Twin Motor 4WD (ze stałym napędem) w konfiguracji hybrydowej z możliwością zewnętrznego ładowania akumulatorów.
Outlander PHEV trafia na rynek w czasach głębokich zmian w świadomości klientów na całym świecie. Zmiany te skłoniły firmę Mitsubishi Motors do rozszerzenia oferty samochodów z elektrycznymi i hybrydowymi (także z zewnętrznym ładowaniem) układami napędu. Do 2020 roku takie modele będą stanowić 20% produkcji Mitsubishi Motors Corporation.