Supermodel włoskiej marki Alfa Romeo, czyli 4C pokonał słynną Północna Pętle toru Nurnburgring w czasie zaledwie 8’04’. To rekordowy czas w kategorii samochodów produkcyjnych o jednostkach napędowych generujących moc poniżej 250 KM. Za kierownicą Alfy Romeo 4C podczas tego testu zasiadał Horst von Saurma, kierowca, dziennikarz i człowiek świetnie znający niemieckie tory wyścigowe.
Próba przeprowadzona na Nurnburgring to jeden z licznych testów, jakie supersamochód Alfy przeszedł w różnych miejscach i warunkach na całym świecie. 4C sprawdzano w temperaturze -35 stopni Celsjusza w Szwecji i +40 stopni w Abu Dhabi, na pustyni w Arizonie i zboczach Etny na Sycylii. Alfa Romeo 4C oferuje kierowcy kilka niezaprzeczalnych atutów, przyspieszenie z miejsca do 100 km/h w 4,5 sekundy, prędkość maksymalną 258 km/h i stosunek masy do mocy 4 kg/KM. 4-cylidnrowy silnik benzynowy 1750 Turbo 4C współpracujący z przekładnią z podwójnym, suchym sprzęgłem i zaawansowanym systemem Alfa DNA pracującym w nowym trybie Race generuje moc 240 KM (176 kW) przy 6000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 350 Nm w zakresie 2100 do 4000 obr./min., przy czym 80% maksymalnego momentu obrotowego dostępne jest już przy 1800 obr./min.
Do sukcesu Alfy Romeo 4C na torze Nurnburgring przyczyniły się także specjalne opony Pirelli P Zero Trofeo, najbardziej sportowa odmiana ogumienia z serii Pirelli P Zero powstała we współpracy między inżynierami Alfy Romeo i Pirelli.